|
|
|
|---|---|
|
När jag skulle rita en trevlig 8-a fick jag för lite spinn på bakhjulen och bakvagnen hoppade 3-4 ggr i sidled innan bilen stanna. Hur skadligt är detta och vad tar skada ? Mip | |
|
Tja, det är inte bra för drivlina och bussningar! Mvh |
|
|
Hur märker jag om nånting pajat? Borde jag göra en hjulinställning ? Mip |
|
|
om du får vibrationer, oljud eller om bilen drar snett så bör du nog åtgärda saken. Annars kan den ha klarat sig. Med vänlig hälsning //Kalle ______ Länk |
|
|
Hörru just detta orsakade på någe konstigt vis att bulten som håller ihop bakaxelväxeln skakade loss och knäcktes senare av vid krafigt pådrag... Inte kul =( Gick inte få loss fick lämna in den.. Körde bmw m3 -94 Det gör ont att krocka med stenar =P |
|
|
Det troliga är att det är gummiupphängningen för stötdämparna som är slut. Riv loss inredningen i bagaget och kolla infästningarna i stötdämpartornen. Du lär hitta spruckna gummirester.....var så på min M3:a, kostar 150.- om du gör det själv....tar ca 20 min per sida. |
|
|
Men bilen borde ju klara höga sidokrafter på bakpartiet (kolla tiff nedell bredsladdar)samt lite hoppande som stötdämparna borde ta. Ja menar gör man detta nån enstaka gång ibland borde ju bilen hålla utan problem eller?? Mip |
|
|
Visst, men stötdämpargummin tar en del stryk på 9 år. Jag skulle kolla det! JOhan |
|
Jonas M3 |
mip: tips e att trampa hårdare på gasen nästa gång :) M-Tritschka |
| Troligtvis är det främre länkarms bussningarna som e slut | |
|
Varför skriver ni att orsaken är att nånting är sönder??? Anledningen till det som hände var ju självklart det jonas m3 skrev "FÖR LITE GAS". Jag gjorde om det med mer gas och då blev det en perfekt 8-a. :) ... Rekommenderar dock inte att göra detta för ofta, man känner att det är höga påfrestningar på bilen. Skall tillägga att det var min första 8-a nånsin, kunde inte hålla mig efter att ha laddat ner Tiff Needell videos... :))) //Mip Mip |
|
Jonas M3 |
hahaha. du e ju go... fullt ös. gasar tills det rasar : ) M-Tritschka |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.