|
|
|
|---|---|
|
Har skrivit och frågat förut om det...Dimljusen på en 325 coupe 92 ska byta lampa. En del säger att det ska finnas ett litet hål på sidan som man ska köra in en skruvmejsel eller dylikt men på min finns det inga hål vad göra? | |
|
Har du BMW-originalfront? I såfall skall det finnas två små hål som sitter precis jämte dimljusen (sitter på "insidan" av dimljusen, dvs närmare nummerplåten!). Kolla en gång till! Det är en liten spärr som man skall trycka till med skruvmejseln, som då släpper greppet om dimljuset och det "ploppar" ut. Har du en "stylingfront" från en mer eller mindre suspekt tillverkare kanske de hålen inte finns. Mvh |
|
|
Nu ser jag dem men går det bra för mig? Svar nej!! Bägge spärrarna ska väl tryckas in men det händer inget skiter i detta inte ens det här klarar jag av *Suck* |
|
|
Tack så mycket föresten!! Inte erat fel att jag är en klåpare....=) |
|
|
Ta en titt i dagsljus... Det är inte så knepigt. Försök igen å håll humöret uppe, att bli sur på sig själv/sin bil brukar ofta leda till betydligt högre reparationskostnader! (Eller är det bara jag som gärna slår å sparkar omkring mig när nåt inte går som jag vill? =) //Koffe, med visdomsorden: Hang in there =) |
|
|
Det är bara en spärr bakom det ena hålet! (det översta har jag för mig) Lys med en ficklampa så ser du hur den lilla plasttungan du skall trycka på sitter. Den är ca 1,5 x 1 cm stor och kan vara lite knepig att träffa om man inte vet var den sitter. Skruvmejseln får inte vara för kort, då når den inte tillräckligt långt in. Mvh |
|
|
Du ger mig nytt hopp =) Ska flyga på skiten imorgon,har suttit och hyperventilerat med en papperspåse samt knapprat valium hela kvällen...... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.