|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
TH var inte billigare dom… BMW CS #22909 |
|
| Jepp står klart i villkoren att vid inlösen under de första åren och 5000 mil (tror jag) så ersätts man med en helt ny bil! | |
|
Vilket bolag har dom villkoren? BMW CS #22909 |
|
| Ny bil vid inlösen gäller bara första året. | |
| Skiljer lite mellan bolag, men verkar vara 1-2 år och 4k mil eller motsvarande. Vissa bolag så gäller detta enbart för första ägaren, dvs om du köper en 6 månader gammal bil som någon annan ägt innan dig så gäller inte villkoret med helt ny bil som ersättning. | |
| 1 år? Då har du blivit lurad? Så här står det i mina villkor: ”Om din BMW totalskadas när den är yngre än två år och inte gått mer än 4 000 mil då får du en ny BMW av samma modell. ” | |
| Länk | |
|
Ja det var ju det jag sa, två år och inget annat( klicka i din länk på ” Försäkring via BMW-återförsäljare” då kommer nybilsvillkoren med bl a två års nybilsersättning ) Länk |
|
|
"Du kan få ersättning för en helt ny bil, om din bil blir stulen eller skadad". Skadan skall överstiga 80% av värdet på bilen. Gäller två år eller 4000 mil om man är första ägaren. Gäller den då inte om en bilfirma ägt bilen innan, så som det oftast är? Får den endast varit registrerad på generalagenten? Skulle den kunna vart en demobil och man per definition inte blir första ägare? Vidare står att det inte gäller om "bilen har en vagnskadegaranti som inte handläggs av oss". Vad menas med det? En ny bil har ju vagnskadegaranti från BMW Sverige och borde då rimligen handläggas av dem. Menas då att nybilsersättningen inte gäller om man själv orsakat skadan? Tycker det hela låter minst sagt luddigt. Väcker många frågetecken. Vore intressant att höra om exempel där man faktiskt "fått en ny bil", torde vara försvinnande få. MVH Christofer |
|
|
Någon som testat Paydrive’s bilförsäkring? Försöker hitta en prisvärd försäkring till IX, vilket inte är helt lätt…. |
|
| Jag har det på min Tesla eftersom försäkringen är knasdyr. Har inte haft några skador och har inga problem att hålla mig på deras körnivå "säker" trots att jag nog mestadels kör för fort. | |
|
Det va ju trevligt att höra! Var lite orolig för att man skulle bli straffad för roligt körsätt ;-) |
|
| Som jag förstår det mellan raderna så straffar de framförallt hastiga accelerationer och inbromsningar. Inte hur fort man kör i förhållande till hastighetsgränserna... | |
| Jag hade en IX50 som precis blev tre år och dom flesta bolagen vill inte ens ta i den med tång kändes det som men efter mycket om och men och flyttade husförsäkring samt att vi hade Nordea i familjen så fick jag till det med IF strax under 8k/år för halv och sedan när den skulle ha hel cirka 18K/år och jag är 50+ och bor i hus i förort till Stockholm .....Så jag sålde den. | |
|
Ja, det är ingen lek att helförsäkra en iX tyvärr, men 18 tusen per år i helförsäkring är ingen anledning att sälja en bil. Det är ju vad den tappar i värde varje månad i början... ;) Dock verkar just fasta kostnader som skatt och försäkring svida lite mer än bränslekostnader och värdeminskning rent generellt. Det är väl antagligen för att man ser svart på vitt vad det kostar. Värdeminskning är lite lättare att "glömma bort." |
|
| Jag köpte den begagnad och trodde den hade gjort det stora värdeminskningen men den fortsatte som en gråsten och efter har pratat med några värderingsmän om marknaden så det blev bara ett halvårs äktenskap men absolut så hade den många goda sidor men även baksidor som en så pass dyr bil inte borde ha. | |
| Jag har bara haft min i drygt 2 månader så jag har lite dålig koll än så länge, men vilka nackdelar tänker du på? Sett några som klagat på att det är lite hårdplast och att man kan bli smutsig om byxorna när man kliver ut. :-) | |
| Först hatthyllorna i bak som ligger och skaver mot varandra och ger ljud samt rutor som fryser men det går att öppna dörren men ska du sitta i och stänga så hamnar rutan på utsidan av spåret och det allmänna skramlet när man stänger dörren när den är karmlös känns inte så premium, sedan alla funktioner som finns i bilen men som du måste betala för att använda med tanke på vad bilen kostade ny. Det andra som du nämner kan jag också hålla med om. Men den var underbar och köra och panelerna som blir varma under vintern underbart gillar hud'en och utformningen av ratten. Min saknade luftdämpare som den här bilen skulle må bra av. | |
|
Jag har tagit bort hatthyllorna då vi har hund. Det här med karmlösa dörrar är orimligt populärt (varför har man det?) men det har fungerat väldigt bra i jämförelse med den Tesla Model S jag hade innan. Kan väl vara en kombination med det jämna kalla vädret med lite fukt och att jag är noga med att förvärma innan jag ska köra. Vet inte vilka funktioner du tänker på? Jag hade lite problem med stolarna nu i början då jag tyckte nackstödet kom för långt fram och tvingade mig att sitt mer ihopkrupen än jag hade önskat. Men nu har jag ändrat till en mer bakåtlutad position och då är det inga som helst problem med nackstödet. Sitter så otroligt bra nu. Som i en fåtölj. Har även luftfjädringen. Jag har serviceavtal på 4 år och fria mil och så köpte jag till 3 års förlängning på nybilsgarantin. Kommer nog byta till en iX3 om 3 år. Den har gått 6000 mil nu och är 2 år gammal. Om 3 år börjar den nog närma sig batterigarantin på 16 tusen mil och så kommer den vara 5 år. Tänker att det blir lagom att byta då. Ser fram emot 3 fina år. :) |
|
|
Det är jag helt övertygad att du får :) Sådana saker som pakeringshjälpen som i sig är grymt bra för i sthlm finns det många stjärnor som inte bryr sig hur nära dom parkerar andra så man inte kan öppna dörren och då är fjärrstyrningen super men du måste betala för den antingen år eller lösa den helt men det är grejen att du måste betala för funktionen som finns i en bil för en bra bit över miljonen. Sedan var det något att den kunde läsa rödljus och varnings skyltar. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.