|
|
|
|---|---|
| undrar om det finns någon som vet hur man kan åtgärda cupé fläktens surrande, den är otroligt högljudd? Fläkten går heller inte på förrän läge 3. skulle vilja veta hur man kan komma åt fläkten på lättaste sätt. | |
|
Har för mig att du måste ta bort mittkonsulen och instrumentpanelen, det är inte så mycket skruvande som det låter. js_snicke@hotmail.com |
|
|
Thundergig > Den byter du ut genom att demontera den från motorrummet sett.Vid torpedväggen sitter det en lucka som du demonterar för att sedan komma åt fläkten som sitter med 2 metall byglar.Lycka till! Mvh David |
|
|
så det funkar inte att olja den eller nått då..vet du vad en ny fläkt skulle kosta? |
|
|
Det är mest störta sannolikhet upphängningen som är slut i den så att smörja den tror jag inte funkar. Det är bara att åka till närmsta bilskrot å köpa en.Har för mig att jag gav 100 kronor för min.Känn på fläkten du köper så den inte glappar bara!. Mvh David |
|
|
tack ska du... Can |
|
|
Jag har problemet att det tjuter när värmen är på. Alltså det är värmevredet som påverkar ljudet, inte fläkten. Nån som vet vad som kan vara fel? Ljudet upphör när värmevredet är på kallaste läget, längst till vänster. Då upphör det helt. Mr C |
|
|
jag har faktiskt inte testat om det bara gäller värmen det tjuter på..men har du problem med reglaget till fläkten också eller...tacksam för alla tips Can |
|
|
Hade ut och fixade min för drygt en vecka sen,på min var det lagren som beckat ihop i kombination med att kolen gick väldigt segt(verkade nästan som dom hängt sig) Började med att det gnisslade på lägsta läget först,för att sen starta lite som den ville(företrädesvis på högsta läget) Smorde lagren och kolen,funkar perfekt än. Ny kostar ca: 2000:-(BMW)1000(pirat) Henrik |
|
|
om inte fläkten startar förens i läge tre så e de nog fel på fläkt motståndet.. då går fläkten bara på högsta varv... Hade ur köpe fläkten på min M535a i helgen.. för den glappade... de va rätt lätt å komam åt... iaf. i en E28... demonteras från motorrummet. /Jonas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.