AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

6- och 8-Serien
1.036

Nu vet jag hur många 850 och 840

je
68
jerker
850i 1991
Jerker som skriver. Det har tillkommit en import, så nu är det 519 stycken 850 som finns i landet. Antalet 840 är 92. Av alla är 125 idag avställda. Jag vill ha Din hjälp genom att skapa ett kontaktnät där vi som har en 840 eller 850 kan utbyta erfarenheter, och kanske ordna någon träff. Vi börjar med att Du som är ägare eller känner någon som har en 840 eller 850 hör av sig till mig. Så snart jag har 100 namn skall alla få en katalog, och när fler hör av sig så skall Ni alla få uppdatering. Hoppas att Ni hör av Er!
je
68
jerker
850i 1991
När jag skrev om hur många 850 som fanns fick jag en gråga om hur många 840. Det visste jag inte då, men har nu tagit reda på. Varför Du som ställde frågan inte hört av Dig är för mig obegripligt. Det borde hos Dig finnas ett intresse för att träffa likasinnade, även om vi med 850 inte har riktigt samma bil. Men hallå, det är ju bara motorn som skiljer. Själv sökte jag just en 840, men det finns som sagt bara 92, och när jag var ute och letade var bara en till salu. Riktig buske, så den stod jag givetvis över. Kom igen, låt oss försöka skapa ett register, usch, bara ordet register framkallar oro. MEN, detta är ju bara till för vår egen skull. För att vi som har dessa bilar skall kunna utbyta erfarenheter och tips. Jag kan inte tänka mig att det är något annat än positivt. I BMW- klubben är enligt senaste matrikel som angav bilinnehav endast 14 registerade ägare till 840 och 850. Den gavs ut 2000, och jag håller nu på att gå igenom dessa, för att höra om de har bilen kvar, eller till vem den är såld. Det här är inget lätt jobb, men jag gör det för VÅR skull, och behöver all hjälp jag kan få! E-mail: jerker.salsby@telia.com

Jerker
Det verkar som du har bra koll på 8-serien... jag är lite intresserad av en 850... så alla info du kan ge mig om den bilen är jag tacksam för.
Tjena Jerker,jag skickar ett mail till dej i kväll med lite uppgifter om min 840-93.
Hörs
Gravrost
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.