|
|
|
|---|---|
ant |
om jag monterar fälgar som har offset 30 istället för orginal 35, vilket håll går då fälgen? innåt eller utåt? dålig formulering kanske.. men ni kanske förstår vad jag menar? ============================= Länk |
|
Utåt. ET 35 är att ytan på fälg mot bultar sitter 35 mm åt sidan utåt. Minskar du det så åker fälgen ut motsvarande mått Anders&Eva |
|
|
utåt... dvs en fälg med ET30 hamnar 5mm längre ut en en med ET35. Om fälgen är bredare än orginal tillkommer ju de extra millimetrarna för det så kolla platsen utåt före. På E30 tror jag dock att ET30 bör passera utan större problem om fälgen är max 7" bred. ------------------------------ Magnus M, BMWcs NORD 4047 ------------------------------ 325iX -87 Opel Sintra 2,2 DTI -98 Länk Nuvarande åk:Länk Gamla bettan: Länk |
|
ant |
jaha ok. men då ska det ju inte vara några problem. jag villl inte minska djupet.. fälgarna jag tänkt mig är 17*7.5". jag vet flera som åker med dessa dimesioner jag vet dock inte vilken offset dom har. vad tror ni? kommer det fungera med 7,5" breda fälgar och ett offset på 30mm? |
|
Ant, tänk på att bilen blir mer spårkänslig när du ökar spårvidden! Dessutom ökar slitaget på hjullager och bussningar pga ökad hävstångseffekt. Du får öka spårvidden på bilar som inte är helbilsgodkända med max 15mm per hjulaxel, under förutsättning att däcket inte tar i skärmkanter eller dylikt. Är den helbilsgodkänd (gäller nyare bilar!) får du inte ändra offseten utöver vad biltillverkaren har godkänt! Mvh |
|
ant |
jo jag vet om det där med helbilsgodkännande.. men det har ju inte min bil. hur pass mycket mer sliter det på lager och bussningar. är det märkbart? jag menar kommer jag slita lager som aldrig förr? bussningar kan man ju byta till uretan (heter det så?) grejer, då bör dom ju hålla bättre?? det kanske är bättre att satsa på fägar med orginal inpress (35mm)? |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.