|
|
|
|---|---|
|
Är det någon som vet om det går att programera om Webaston så att den går 1 timme Istället för en 1/2 timme. Jag tycker det knappt räcker nu när det är 4 -grader hur blir det då om det är -15. Någon som vet? MVH Micke | |
JP |
Har för mig att det går att ändra, men kan inte komma på hur just nu, har du kollat med BMW eller en Webasto tekniker? Jag gjorde som så att jag tryckte igång den två gånger eftervarandra med fjärrkontrollen...men efter några veckor så hade den dragit ur batteriet. -25 grader och en halvtimma räcker fint för att få en bra tempratur på motorn och inne i kupen. |
|
Det tänkte jag inte på att det går att köra tiderna efter varandra.Och du har nog rätt jag körde i morse och det räcker nog med en 1/2 timme. Brukar man få ladda batteriet några ggr under vintern eller? Micke |
|
|
30 min gångtid räcker för att göra det hyfsat varmt i bilen och vad som är viktigast, få bort is och snö på rutorna. Som tumregel skall man ha att 30 min gångtid på värmaren betyder 30 min gång för motorn. Detta för att batteriet skall kunna återhämta sig från urladdningen. Man bör inte heller belasta batteriet fullt med elbakruta, full fart på (_!_) värmen samt ful fläkt då dessa suger ut det redan belastade batteriet. Om du ökar tempen på kliman blir det något varmare i kupen. Vid många korta körningar så är det inte fel att ladda battereit en gång per vecka, det gör jag. Dock är min värmare eftermonterad så den har 60 min gångtid. Mvh Asken |
|
|
Tack för svaren Kan man ladda batteriet till värmaren utan att ta bort kablarna? Micke |
|
|
Har du inte en jätteladdare går det utmärkt att koppla plus på plusuttaget i motorutrymmet och minus på en av bultarna till fjäderbenet. Så gör jag. Asken |
|
|
OK.Asken har du också 2st batterier?Undrar bara tar det inte längre tid om jag ska laddar den vägen? Tänkte typ att jag kunde sätta på laddning på jobbet under en arbetsdag. Micke |
|
|
Nej E38/39 och framåt har ett. Ladda genom +polen på jobbet du det blir bra. Har du en laddare som reglerar styrkan är det bäst. Asken |
|
|
ok Tack för Hjälpen |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.