AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
959

tankläckage!!!!!!!!!

He
46
Henq
320iM - 89
Hjälp.. Finns det något sätt att täta skarven mellan tank och påfyllnadsrör på en 320-89??
Det läcker ca 5-10 droppar om dan, inte mycket, men det är ju fortfarande soppa!!!!!!!!

Tvåan är först av förlorarna.
erik-persson
hehe, har samma problem jag mad fast det läckte betydligt mer än 5-10 droppar, några liter per natt kanske. det var när man hade mycket bensin i. jag köpte plastic padding leak fixer, det gick inte så bra första gången, det måste nämligen vara helt tort på stället man smetar på. (fy fan va trångt det är att hålla på där) andra gången upptäckte jag att det var röret som sticker ut från tanken som det ett litet litet hål, jag tätade med plastic padding och satt på slangen igen, sedan provtankade jag nån liter, då började det läcka igen. men bara när man precis har tankat eller kört (skvalpar runt). nu har slangen blivit lite sliten så jag har beställt en ny slang på bmw-verkstan. när jag får den så ska köpa med plastic padding och smeta i dan innan jag skruvar åt slangklämman. får se om det fungerar... om inte, då blir jag förbannad...
"John Drake"
Det blir nog svårt för plasticpaddingen att "härda" i
bränsleslangen utan syre...

John Drake....
He
46
Henq
320iM - 89
hej erik-persson......
slangen säger du? Jag har ett metallrör från tanklock till tank, ska försöka hissa upp bilen så man ser lite bättre.

"Tvåan är först av förlorarna."
Bj
143
Bjarne
525i -91
Testa med Kemisk metall, det använde jag till min förra bil när en sten slog hål i tanken. Skrapade rent runt hålet, la på kemisk metall en plåtbit och sedan mer kemisk metall. Detta höll perfekt i de två år jag hade bilen efter "olyckan". Har även sett en som lagat en tank full med soppa undertill det var bara att lägga på flera lager tills det slutade droppa.
erik-persson
jag har ett metallrör från tanklock ner en bit sedan sitter det en gummislang på ca 30 cm som sitter på den lilla stump som sticker ut från tanken... det där plastic padding kostade inte så mycket och det är bensinbeständigt.
nu läcker inte min bil som den gjorde förr så det funkar i alla fall. jag ska få den nya slangen imorgon (96kr) och då blir det supertätt. lycka till...
He
46
Henq
320iM - 89
har precis haft bilen uppe.......
det nar nog tur att vi kollade ordentligt, tanken var helt porös runt "ingångshålet", så jag har beställt en ny, fick ett bra pris (dock ej orginal). Lämnar in den imorron, Tack för att ni tog er tid att svara!

BeeMWe playboy
Bah min läcker också, tror dock det e tanken som e slut, är 65 L den största man kan ha till 320 88a? Heng vad fick du betala för piraten och arbetet?
He
46
Henq
320iM - 89
2500:- balobas.......
men det var väl inte direkt vitt arbete.Men det var ett JÄ*** meck,tvungen att plocka ner avgasrör och kardanaxel, rostiga bultar och trångt...5 timmar tog det ca.

sledneck
hade samma problem fast mitt hål var mitt på tanken miste ca 20 liter soppa första gången ja tanka fullt :/

men men kemisk metall rules !!

jerka
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.