|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Problem löst, bil hår kanon, bytte även kamaxelgivare resultatlöst, men insåg att jag i all hast hade felkopplade 2st tändkablar. Dock gick det ej att skruva loss tändhatt när kamaxelgivare skulle fit, fick dra av kabeln och sedan tvinna ihop den efter att kamaxelgivaren kommit på plats. Nu är dock nya tändkblar på plats och passade på att byta vattenpump, termostat då samma vattenpump gått 32.000+ mil. Tyvärr visar tempmätaren fullt direkt nu sedan några månader men bil går aldrig för varm, topplock tätt. Verkstaden bör ha löst dessa felkoder i nuläget då de har fått mäta lite eftersom även kylvattennivå varnas om trots att systemet är fullt. De problem jag hade var sannolikt pga dålig vevaxelgivare då bilen startade då och då, sedan att bilen även stängde av sig i fart berodde på dålig kamaxelgivare, men det var bra att byta allt det andra då många komponenter kan ge upp efter 32000mil och de flesta hade suttit sedan nya. Synd att iinga felkoder gick att läsa, vilket är svårt att förstå, men 2 fristående verkstäder hittade inga så det fick bli att pröva sig fram. |
|
|
Tack för din återkoppling! Jag hade ju kunnat gissa på vevaxelgivaren (hallsensor?) också. Det intermittenta uppförandet tycks vara typiskt för dem. Sen har jag för mig att kamaxelsensorn inte är lika kritisk, dvs motorn startar och går men inte optimalt. Ja, konstigt att inga felkoder visades. Om nu instrumentet fick kontakt, vill säga. //Lennart |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.