|
|
|
|---|---|
|
hej, har presis bytt vipparmar på min 325 pga övervarv. men kan inte bli klok på man skal ställa tändningen. Har vevaxel hjulet på nollan kandrevet på sin märkning som är på toppen,men då pekar inte rototorn på 1:ans cyl som den borde göra, eller är det annorlunda på bmw? kan inte få det att stämma när jag har märkning på toppen och kamdrevet och veven pekar mot nollan så står rotorn snett nerät mot vänster hjulhus sett inneifrån. det skall väl vara mot 1:ans cylinfer eller?isåfall stämer ju inte märkningen på kamdrev och märkningen i toppen. måste få ihopa den imorgen. så är mycket tacksam för svar. och jag har 1:ans cylinder i ödp. | |
|
Har du motronic eller vanlig fördelare???Om du inte har motronic så´e de bara o snurra lite på löphjulet som driver fördelaren till de står rätt o sedan smacka på remmen igen! |
|
| jag har motronic med fördelaren på kamhjulet, men kan inte bli klock på hur rotorn skall kunna peka mot ettans cylinder när kam märket är rätt mot toppen och rotorn är ett halvt varv fel?! | |
| Det är bara och snurra kammhjulet ett varv till markeringen igen så kommer det att stämma. | |
| det har jag gjort och det stämmer inte, kamhjulet är markerat med ett spår, och i toppen sett framifrån så sitter märkningen lite till höger på toppen, då hjälper det väl inte att vrida hjulet ett varv till eller?! måste få ihopa de imorgon. och veven är i Övd så den står rätt, men när märkningen på kamdrevet är vid märket på toppen så är rotorn (halv 5) och ettans cylinder är väl vid (Tio i tio ungefär) eller har jag fel?! | |
| Tänkte lite fel ursäkta, gick ut i garaget o kollade på min bil som jag håller på ta toppen av och då får jag det till att ettans cylinder är vid halv fem så det är nog bara att skruva ihop den tror jag. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.