AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

2-Serien
419

Blött under mattan höger bak. F45 active tourer.

Bl
24
Blobben
320da X-Drive -15
Hej.
Det började lukta lite illa i bilen och konstaterade snabbt att det var blött under mattan-foamen höger bak där man har fötterna, detta skedde för typ 1 år sedan kanske.
Nu har det blivit igen.
Jag förstår att det är något som inte är som det ska, men hittar inte var det skulle kunna komma ifrån.
Är det någon annan som varit med om samma problem?
Jag har kollat lister runt om men det är bara blött just i ”baljan” där man har fötterna.
Pluttarna som sitter i golvet för hålen vekar inte heller läka.
Om man kollar på formen under fötterna så ser den ut att vara mest påverkad mot bak på bilen (där hälarna är när man sitter i bilen)
Finns det någon som varit med om något liknande?
MVH Peter
Wi
2.100
Wiberg
iX40 -24
X3 30e -23
Har du panorama? Ibland kan dräneringskanalerna täppas igen och då har jag förstått att vattnet kan hitta andra vägar och hamna i mattorna. Förutom det har jag ingen bra gissning..
Bl
24
Blobben
320da X-Drive -15
”Tyvärr” så har jag inte panorama.
Så det måste vara något annat.
Har även känt på isoleringen uppåt taket och den är helt torr.
/Peter
Hej,
Ibland kan vatten ta sig via dörren. Plasten innanför panelen kan gå sönder eller lossna, särskilt om det har skett någon åtgärd där.

Jag tycker det låter rätt konstigt och har bara läst om sådana fall. Men uppenbarligen inträffar de.

/Lennart
Bl
24
Blobben
320da X-Drive -15
Tack för input.
Det kommer bli en spännande ”felsökning” det här.
Men bra att få input om dörren, det skulle kunna vara en bov… men det har inte gjorts någon åtgärd på den, så det här blir utamanade 🤣

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.