|
|
|
|---|---|
|
Min bakgrund: är f.d. norrbottning så jag har kört på vinterväg med FWD, RWD och AWD. Hade en Audi 200 AWD med mölighet att låsa diffarna. Är nyfiken på hur BMW's AWD uppför sig. Bytte från allväders däck till dubbdäck det första jag gjorde , för mycket motor för vad jag anser dubblösa däck. Testat på våran gata att trycka på gasen, efter en halvsek sätter stabilitets och friktions kontrollen in och bilen sticker stadigt rakt fram. Bromsade så ABS'n aktiverades fullt, bilen bromsade bra men lite istadigt spårning. Helt förväntat. Nu längtar jag efter isväg i mälardalen så jag kan provosera bilen ordentligt. Annars är det en fin vagn man får bara tänka på att den accar bra men man får tänk på att den bromsar som en vanlig vagn. Något studsig jämfört med e61'an med tuftfjädring bak. När våren kommer så åker draget på. Vi har en V70 med drag tills dess. Till sommaren skall jag fresta min sambo att också köra, hon vart lite skeptisk till E61 525 ans alla funktioner och X3'an har det man behöver och inte så mycket mera. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.