AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
428

Ingen höjdare Goodyear...

Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Vi fick första snön imorse, typ 2mm men ändå :)

Test av vinterdäck, dubbade och odubbade.
Ska man tro testet får man akta sig för Goodyear odubbat!!

Läs själva:

Länk

Mvh

Anders S.
wowe
Vet inte hur testet gick till men jag är skitnöjd med mina odubbade Goodyear 6.Jag summerade av 4 st tyska tidningar,och dem tyckte att det var bästa köp .Att tillägga tyskarna testar sinna på Bmw eller Mercedes bakhjulsdrvna bilar.
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
För oss som bor i södra götaland är nog tyska biltidningars däcktester mer pålitliga än svenska. Större delen av tyskland har nämligen samma klimat som oss, med mestadels slask och blask på vintern och endast vid ett fåtal tillfällen om året blankis/extremt mycket snö på vägen.

För er som bor längre norrut är nog dubbdäck det enda tänkbara alternativet, såvida ni inte kör mest motorväg med resor till tyskland inplanerade (vet att bl.a. "sebbe_bmw" åker mycket till D och därför kör odubbat).

wowe: Du har helt klart en poäng i att tyska tidningar oftare testar däcken på bakhjulsdrivna bilar vilket innebär en fördel för oss BMW-förare, men deras tester är i regel oanvändbara för svenskar som bor längre norrut, då dubbdäck som bekant är olagliga i tyskland.

Med vänlig hälsning
//Kalle
______
Länk
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Har dubbade GY ultra grip 400 , fungerar alldeles utmärkt.Satt på bilen vid köp.
De har bättrats sig rejält sedan 80-talet.
Hade GY Ultra 800. MB250 gick nästan på tvären på vägen spårade nått fruktansvärt.
Kalle vi såg hur det såg ut förra veckan :) på den kanten kanske lite mera norrut men men när det blir vinter där nere så blir det rejält, och då är odubbat bara en kompromiss som vanligt.

MVH
Hasso
Länk

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.