|
|
|
|---|---|
| Jag har en 84 med m20b20, jag behöver ett nytt relä (5WD003805-00) till spolar motorerna , men jag kan inte hitta det någonstans? | |
![]() 13.392 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Är det Hella's? Här finns några Länk Och här (Laga och Bildelsbasen är ju dock samma databas) Länk På denna står även "1367391" som jag tror är BMW's egna artikelnummer Länk Men! Det där reläet är väl till för spolarvätskepumpen (samt torkarbladen) till strålkastarna om jag minns rätt - för de modeller som var utrustade med detta såklart (vanligt på svensksålda). För jag kommer ihåg att jag hade ett sådant men sålde det (då jag inte behövde det längre då jag demonterade bort denna funktionalitet när jag byggde om min E30 323i till en track day toy) Länk Länk Du verkar ju fråga specifikt efter reläet till spolarvätskepumpen till vindrutan - så frågan är om du letar efter rätt sak. Allt som har med vindrutan att göra (spolarpump, torkarmotor, intervall) hanteras ju av det större svarta rektangulära reläet även kallat K10 - det i övre vänstra hörnet här i bilden nedanför: Länk |
| Hej, är det så? Jag har tagit bort de där fula torkarna för länge sen jag med! Allting annat fungerar förutom spolarna, får lov att öppna upp och kolla om boven sitter där! Tack för hjälpen 🙏 | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.