|
|
|
|---|---|
|
Hejhopp, Från ena stunden till den andra så har mina fönsterhissar slutat fungera, instrumentpanelens belysning och blinkers likaså. - Bytte batteri i bilen igår, registrerat och klart - Kör bilen utan några som helst bekymmer - Åtgärdar idag problem med pluskabeln (batteriet alltså frånkopplat ett bra tag) Och nu får jag följande felkoder A3C4 och A3C1 på FRM som jag uppfattar styr dessa funktioner. Så nu till frågan, någon som haft liknande problem och hur löste det sig? :) | |
|
Hej, det är väldigt vanligt att FRM hänger sig när man bryter strömmen på en e8x e9x. Rekommendationen är nog att aldrig göra dessa bilar strömlösa. Sannolikt behöver du skicka den på reparation, denna firma har jag skickat till, de har gjort många FRM: LB Styrdon & Datateknik 0739982622 www.bilelektronik.se Mvh Ola Min webshop: Länk Mina bilar: Länk |
|
|
Ola: går det inte att bara återställa FRM med NCS? Har det hänt något värre? /Lennart |
|
|
Lennart, den här kombon med elhissar och lysen brukar till 90% betyda att FRM måste bytas eller skickas på reparation. Man kan testa att koda in den igen med NCS-Expert som ingår i Länk men man kan också testa med något annat diagnosverktyg om man får kontakt med FRM, får man inte det så är den rökt. Mvh Ola Min webshop: Länk Mina bilar: Länk |
|
|
Tack, Ola! :) /Lennart |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.