|
|
|
|---|---|
|
La märke till att det bildats någon blå hinna som man kan känna med fingret på ena spegel glaset. Provade med alkalisk avfettning och flygrostlösare och gick inte bort. Ser någon direkt vad detta är för typ av "skada". Kan inte minnas att det var så sist jag hade bilen. Brukar tvätta emellanåt med vanliga medel inget okänt märke eller så och aldrig i direkt solljus. Snarare tvärtom att jag gärna tvättar vid skymning. Ibland e jag dålig på torka efteråt men några snabba vändor på E6an i 150 så har allt vatten i princip försvunnit ihop med lite rutvärmare för fram och bakruta Skall ta mer skarp bild men såhär såg det ut förut idag :/ [img]Länk [img/] | |
|
Provat aceton, t-röd, diverse fönsterputs på små ytor med en tops. Och den enda som liksom spretar ut sig i samma färg som misfärgningen på glaset är "sprit" medel. Men ingenting hittils som bitit på det. Ny bild från idag efter flera tester.. [Img]Länk Skall prova med glas höllrengöring (sån med små kristaller i) typ Dr Beckmann också. Men är den bortom räddning tror ni? Ser ju ut som det runnit någon syra eller liknande på glaset. Men vad jag kan komma på så har jag endast kört med avfettning från Glimra och vatten plus flygrost medel på fälgarna. Och sedan den tvätten har jag kört bilen säkert 2 tankningar. Står inne i garage hemma. Och låtit bilen stå 2 veckor pga jobb senaste tiden. Och var först igår när jag skulle iväg som jag uppmärksammade misfärgningen på spegeln. |
|
|
Om det inte är en sån spegel som blir mörkare på natten (kromatisk?) så är det nog faktiskt enklare att köpa en ny. Inte billigare men enklare. Kolla på Ebay, eller varför inte köpa en bättre begagnad på www.rrr.lt Länk som verkar ha det mesta till betydligt bättre priser än t ex Bildelsbasen här hemma. Har köpt lite smågrejer via RRR och det har fungerat snabbt och smidigt. Niklas Fransosen |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.