|
|
|
|---|---|
|
Har nyligen köpt BMW´n. Märkte inga problem vid provkörningen. När man kört c:a 20 minuter och släppte av ytterst lite på gasen, kändes det som att bilen la av, för att komma igen efter 1 sekund. Detta kom oftare och oftare. Stannade efter en timme för att bilen skulle få gå på tomgång. Motorn nästan stannade, för att sedan "ruppa" till mot c:a 1000 rpm för att sedan nästan stanna och sedan "ruppa". Detta pågick 30 sekunder för att sedan gå jämnt och fint. Den gick perfekt c:a 15 minuter efter detta, sedan kom problemen igen. Förra ägaren säger att han slog i oktanboster. Jag provade detta för det gör ju rent spridarna. Inget bättre resultat. K.E. | |
Dino |
Vilken färg har du på bilen om jag får fråga ? M-MotorSport |
|
Mörkgrå. Hurså. Vad har det med motorn att göra? K.E. |
|
M-Mag |
Mycket konsrtuktift svar du fått av Dino...??? Kan vara insugspackningen, vanligt fel på 316 318. När den är sliten härjar tomgången upp och ner. Packningen kostar inte mycket att köpa. men ca 1000:- att byta. MVH Magnus "Your Toyota is not fantastic." |
|
Åkte 15 mil i går. Inte ett ryck. Verkar vara ett glappis! VAR? K.E. |
|
|
Ken Ed jag har precis köpt en likadan....har också broblem med tomgången...fast bara när bilen blivit varm , och bara själva tomgången, enormt lågt, ibland lägger den av... ... när den är kall går den kanon, ... är det bara när på själva tomgången, eller går den ryckigt annars också... BMW verkstan här i stan sa att det troligen var tomgångsmotorn (1500 kr)....funderar på att beställa o prova.... mera bmw åt folket |
|
|
Tack!!! Ska kolla kablaget. Annars får man väl prova med ny tomgångsmotor. Hör av dej. Tack för bra svar! Mvh Kenneth K.E. |
|
Dino |
:)) , det där lät roligt , nej men jag ställde frågan för att en kille jag kände sålde sin bmw och den hade han samma problem med , men då var det helt annan sak . hoppas att det inte vart misstolkat M-MotorSport |
|
Dino.. vilken färg hade den bilen då, o visste han vad felet var ?? mera bmw åt folket |
|
|
Ken Ed lite nyfiken om du fått ordning på din tomgång, .. jag har legat lite lågt ..man tänkte ta tag i det nu.. mera bmw åt folket |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.