AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.020

Lacka bakskärm?

Visa användare
374
Schrimp
E30 318is 16V -91 M-tech

BMW CS #05485
Är det möjligt att enbart lacka bakre skärmen..? blir det väldigt svårt med tanke på klarlacken m.m?
Står "BMW Brilliantrot" på en liten skylt i motorrummet, så jag antar att det bara finns en variant av "brilliantröd"..?

sen är den ju klarlackad, men det kanske inte innebär mer problem för lackeraren? tänkte jag skulle slippa lacka om mer än just min bakskärm.. det som syns.. resten som döljs bakom sidokjolarna kommer jag göra själv, så det står emot rost m.m.. behöver inte vara snyggt lackat osv..

---------------------
.. vassast på ön.. ;) - Länk
Hi
61
High TeMpL@r
325i Coupè -92
Ja det är möjligt, fick min omlackad typ 3 repor vänster dörr,ena backspegeln stans javla buckla höger dörr som lackades mauritzus blå metallic.
Syns inte ett skit att den är omlackad på dessa ställen.....
Visa användare
61
jimmy joose
BMW 520d -07
BMW X3 3.0d -07

Det är ju ett litet veck (eller vad man ska kalla det) mitt på bakskärmen, om det räcker att lacka under det, så kan man lägga skarven i vecket. Då blir det svårt att se skarven. I annat fall kan det bli lite jobbigare. Det är möjligt att det komer att bli en liten nyansskillnad när man jämför gammal och ny lack. Om du nu ska lämmna in den på lakering så lär du inte märka någon större skillnad i pris om du ber dem lacka lite till. Anta att du ska lacka skärmen för typ 2000:- så kan du nog få både andra skärmen och bagageluckan för 500:- till. Så mitt råd är be lakeraren lacka allt och lite till när de ändå är i farten.
Visa användare
374
Schrimp
E30 318is 16V -91 M-tech

BMW CS #05485
Nja, vänster skärm måste skäras bort och bytas ut.. så..

Ska ta och kolla upp det där.. möjligt att man kan få tagit den andra skärmen när man ändå är i farten.. hade ju inte varit helt fel då det har släppt lite klarlack under "skärmvecket" du beskrev..

---------------------
.. vassast på ön.. ;) - Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.