|
|
|
|---|---|
|
Såg nu vid sommarvaxningen att bakskärmen har ett tiotal blåsor 5-10mm stora, det är inte pga nåt stenskott utan ser ut att ha uppkommit ändå. Bilen är en 2015 årsmodell som gått drygt 11000 mil som jag haft sedan den var ny och är pedantiskt skött. Sjukt störande att lacken inte ska hålla längre än 8 år.. Några som har erfarenhet av BMW och lacksläpp i nutid på ungefär lika gammal BMW, kan man få det på nån garanti? Är det ens lönt att prova? Fick en baklucka omlackad engång gratis av BMW, men tror att det gick på nån lackgaranti då och den har ju gått ut sedan länge.. | |
|
Årsmodell -15 kom ju bra precis för exakt 10 år sedan (2014-07-01) så det är nog svårt att ta detta på någon garanti, det är en 10 år gammal bil och den kan ha upplevt väldigt mycket på den tiden ur BMW synvinkel. Är nog att lämna in på omlack som gäller. Men du kan ju ändå lusläsa hos BMW vad det fanns för garantier som gällde dig. |
|
|
Insåg att jag har en 2016 årsmodell men uttagen 2015-10... Men är ju ingen direkt skillnad, är ju som du säger en gammal bil... Är väl förmodligen bara rostskyddsgarantin som fortfarande gäller men den är ju ett skämt. |
|
|
Rostskyddsgarantin är väl som du själv skriver ofta inte så mycket värd. Förstår din frustration dock när du haft bilen sedan ny och då kan veta att du skött den rätt och ändå händer en sån här sak. |
|
|
Du ska inte vänta ett tag tills det blir värre innan omlackering? Vid omlackering har jag fått veta att kostnaden är samma även om du har en liten defekt eller om du har bubblor över hela skärmen. Det är i stort sett samma kostnad. Du ska nog inte va besviken på kvaliten om du har så lite angrepp på lacken efter 10 år. |
|
| Bakskärmen räcker med du fått ett gruskorn som slagit i innanför skärmkanten, så kommer bubblorna utanför sen, jag har några sånna på min 2016. De e bara att lämna in och punga upp. | |
|
Det kanske ändå är bättre att göra det innan det blir värre så det är större chans att det håller ett tag... |
|
|
Har lite samma "problem" på min 2015 435i. Tror inte heller att BMW fixar det. Men då blir frågan, var lämnar man bilen för omlack/korrigering av berörda paneler (bor i Stockholmsområdet)? Till en auktoriserad BMW-verkstad eller en fristående lackfirma. Och hur vet man att det i så fall görs rätt? |
|
|
Ska fråga bmw om det men tror inte de bryr sig😅 Fixade en smitnings parkeringsskada på bilen när den var ny, genom försäkringsbolaget... Låg nånstans i Bromma, väldigt nöjd med utförande och bemötandet... Ska rota i lite papper o se om jag hittar det, men de hade sjukt lång väntetid minns jag |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.