|
|
|
|---|---|
|
Letar efter en ersättare till min Volvo XC90, och snubblade över en vit XM5 från 2010 hos en bilfirma i Göteborg. Den är uppgraderad med steg två till 750 hk, och inte löjligt många mil på mätaren. (~23k) Priset är i mina ögon lågt med hänsyn till motorstyrkan. (180k), även om det är en automat. Grejen är att den verkar ha legat ute sedan slutet av juni utan att ha sålts. Är det någon här som har varit och kollat in den och kan förklara varför? Länk | |
|
Hej, Här finns det info att dra slutsatser från: Länk /Lennart |
|
|
Jag tror den inte står så högt i värde för en sån där bil har höga driftskostnader Försäkring, service samt normala reparationer är alla dyra då de är relaterade till bilens från början höga prisnivå. Sedan så kan nog en bil med 750 hk och 23’ mil bjuda på en hel del överraskningar i form av höga kostnader. |
|
| Intressant att motor och växellåda är renoverat. Kanske ett ok köp om det är bra gjort och man är en hejare på att meka själv. Delarna lär kosta också. | |
|
den var ännu rimligare prissatt av tidigare ägare för några månader sedan ( 160 tkr). 15 år gammal bil, Italienimport med 19 svenska ägarregistreringar på 12 år och nyrenoverad motor och låda för 120 papp är väl inte direkt lättsålt. |
|
|
Alltså har man mycket pengar, gillar att gambla och kan tänka sig mecka/ha en bil på verkstaden så är det precis en sådan här bil man ska köpa: italienimport med 19 ägare och med eventuell skum historik. Det är som han i den andra tråden som är nyfiken på en M3 från Rumänien!!! Alltså? Jaja tur man gör som man vill :) |
|
|
Tack för input. När jag läser det ni skrivit så förstår jag att det kanske inte är något kap precis. ;-) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.