AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
575

Bytte av bustningar

Är det någon som vet om det är riktigt jäkligt att bytta bustningarna bak på en m3 har köpt Powerflex och ska börja med det i morgon ...

Drive it like u stole it
An
260
Anders T
B10 4,6 Touring
Tjena.
Menar du bakbalksbussningarna ?
Isåfall behöver du en lyft,svetsaggregat(enklast att värma ur dom)sen ett luftverktyg som man pressar i dem med.
Har själv bytat mina på 750il,gick lätt med alla dessa grejor.
Men att lägga sig på garage golvet o göra det måste vara ett helvetes jobb.

A.T
ka
134
kajje
2st E34 M5 touring
e46 330dx
e9 2,5 CS

E28 "518i"
E30 325iX (under renovering)
E34 535
2002 tii (i molekyler)
...som Anders T sa: "ett helvetes jobb" !

Bytte bussningarna på 325iX'n s.a.s. på garagegolvet... Egentligen ganska "rakt på sak" och så, men fan så vissa delar satt fast. Måste bl.a. borra sönder de gamla bussningarna för att få ut dem, sen för att få nya på plats så blev det nog ganska mycket "fan-anamma"; tur att inga känsliga personer var i närheten då !

Men men, kan bara önska lycka till med jobbet och hoppas det går lättare för dej än för mej... :-)

\\ kajje

"Går det inte med våld, så går det med mer våld. Går det inte med mer våld så går det sönder."
"John Drake"
M3gt12: När du fått bort de gamla...samt börjar att
försöka att trycka i de nya, Och du märker att det vore
nog bra att ha nån smörja på bussningen så den glider
in lättare...helt rätt, men vad du gör....smörj inte in bussningen med petroliumbaserad olja eller fett...Då
blir den förstörd..samt att den alltid kommer att glida
runt..oljan torkar ju aldrig...Men det gör äkta hederlig "GULSÅPA" Den skall du smörja bussningen med
Allt enl: Rekommendation ifrån BMW själva....

John Drake....
An
282
Andy
325ix Touring -07
328i Sedan M-optik -96
Powerflex? Vad är det för fabrikat/bussning?
Är dom hårdare än orginal, har hört att det skall finnas hårdare bakbalksbussningar, men vart köper man dom???

Skall snart byta på min 328i-96.
Bytte både på min E34:a och min gamla 325:a på garagebacken hemma, använde bara av en simpel avdragare till 325:an och till E34:an värmde jag ur med gasen, gick smidigt.

/Andy EPA Duett-62, Sirocco GTI-77, Volvo 142-74, Celica GT FOUR-88, Celica GT FOUR-89, 525tds-92, 325tds-94, 328i-96, nästa bil E46.
Visa användare
472
w9816
D7 -??
Andy, se www.powerflex.co.uk
An
282
Andy
325ix Touring -07
328i Sedan M-optik -96
Tack!

/Andy , 525tds-92, 325tds-94, 328i-96.
Det är gjort nu det var inte så farligt tog några timmar svårt att få bort dom gammla
jag köpte mina på www.bildelsimporten 370kr tror jag att två st kostar
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.