|
|
|
|---|---|
| Har sett tidigare på detta forum hur man byter språk på datorn. Det har varit en hel del olika lösningar. Någon kan kan svara mig med ett korrekt förfarande av byte från tyska till engelska | |
|
Jag tror du får prova en hel del själv, eftersom det verkar vara olika från fall till fall (olika datorer möjligtvis). Prova så här: Tryck 1000+10 samtidigt, då borde function lysa. (lite bök att få det att funka ibland) Tryck nu på 1:an tills du får 01 (för språk). Tryck nu på 1:an igen tills 01 för eng. kommer fram. Tryck SET så borde allt vara klart. Hoppas det funkar. Mvh Anders S. |
|
| Fungerar inte. Det kommer från något om test när man trycker på 1000 och 10 knappen. Sedan kan man trycka på 1:an, men trycker man på 1:an så kommer bara 01 fram på displayen. Trycker man en gång till så kommer 02 fram på displayen osv. | |
|
Prova som det är på 5 ser. Hoppa in i bilen Stäng alla dörrar Tryck in data knappen på instrumentbrädan Vrid på tänningen Kolla om den byter språk så... Lycka till Ha en bra dag! \ Lennart :) |
|
|
1. Slå på tändningen och kolla så att datorn lyser, tryck in "1000" och "10" samtidigt. 2. Stega fram till "19" med nummerknapparna och tryck på "set/res". Lock:nr visas nu och för att låsa upp den så måste du plussa dagen med månaden (Ex. idag den 20 maj: 20+5=25) Slå in "25" och tryck på "set/res" så datorn låses upp. 3.Tryck in "10" som är nummret för språkbyte sen kan du bläddra fram valfritt språk med hjälp av "1" knappen. (Tex. 0 - Tyska (D), 1 - GB (Brittisk Engelska), 2 - USA (Amerikansk Engelska) Det finns 8 olika. När du har valt trycker du på "set/res" en sista gång. Hoppas du fixar det nu. Kan vara lite jobbigt med tyska ibland! MVH. Lars Carlsson |
|
| Tackar för detta. Skall prova det | |
|
Nu har jag provat detta. Se nedan för ett riktigt förfarande på just min bil M3 -96 Coupé 1. Slå på tändningen.Tryck in "1000" och "10" samtidigt. 2. Nu kommer Test Nr. upp i displayen. 3. Tryck "10" och set/res. Nu ser du vilken landsinställning du har. 4. Stega fram med "1" till det språket du vill ha 5. Tryck set/res följt av check 6 KLART |
|
|
Ska detta funka på den "lilla" datorn?? BMW åt folket! |
|
| Antagligen | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.