|
|
|
|---|---|
|
Höger framdörr tror den är öppen hela tiden pch av den anledningen kan man inte låsa och larma på bilen.Var ska jag börja i felsöksjobbet? M5 I LOVE Länk -=$¤CimmenpoweR¤$=- Snart i din stad.... | |
tudeski2457 |
Är det inte kontakten i dörren som kärvat fast.. FAAN VA DET GÅR MELLAN SKOG O SNÅR!! |
|
jag har bara hittat en kontakt än så länge och den sitter i haken som dörren låser sig om och den funkar. Det måste sitta någon annan kontakt någon stans men var?? M5 I LOVE Länk -=$¤CimmenpoweR¤$=- Snart i din stad.... |
|
|
Har du skruvat loss den och mätt att den verkligen ger kontakt.Hade samma fel på min ena bakdörr. /Lidberg |
|
|
Det kan hjälpa att spraya i lite elektronikrengörning. Det hjälpte ett tag på min, men felet kom tillbaka så det var bara att byta kontakt. |
|
|
jag har tagit bort kontakten (f**n var sur att få dit igen, bakstycket åkte in i b-balken!!) och mätt på den och den funkar fint. Har för mig att den ger kontakt vid intryckt läge men ej helt säker. När du trycker på den kontakten så händer inget. Finns det någon mer kontakt eller kan det vara kabelbrott på vägen??? M5 I LOVE Länk -=$¤CimmenpoweR¤$=- Snart i din stad.... |
|
|
lidberg: Tog kunskaperna slut :)... Nån annan som vet??? Ska till bilen på lördag och meka så det skulle vara fint att kolla lite på det då! // mvh M5 I LOVE Länk -=$¤CimmenpoweR¤$=- Snart i din stad.... |
|
|
Exakt! Har för mig att den inte fick någon kontakt alls, men jag är inte helt säker. Jag mins att bilen trodde att dörren var öppen (innebelysningen lyste hela tiden). /Lidberg |
|
[Sunet]Foppa |
På min E36 fanns det en microbrytare i låsenheten som hade gått sönder. Felsymptom va att den inte gick att låsa. Fick byta hela skiten kostade stax över 1200:- |
|
lidberg: jag har samm fenomen men det går inte att låsa den heller. Foppa: Misstänkte att det satt nån brytare i dörren. Undrar om det är lika dant på E-34? Man borde kunna "bygla" mickrobrytaren på nåt sätt så bilen tror att den alltid är stängd...??? Hur får man bort innedörren så man kan kolla hur det ser ut där inne? Min dörrar är skinnklädda. //mvh M5 I LOVE Länk -=$¤CimmenpoweR¤$=- Snart i din stad.... |
|
|
Konstigt! Min bil gick att låsa och larma. men larmet började tjuta efter ett par minuter då larmet aktiverades. |
|
-RW- |
efter att du låser med"fjärren" går låset direkt upp igen eller? isf kan felet vara från bagageluckan. MVH Running Wild ---------------------------- Länk |
[Sunet]Foppa |
Tydligen sitter microbrytaren inne i låsenheten ganska svåråtkomlig och praxis verkar vara att man byter hela låset. Ja, till utseendet ser de väl ganska lika ut, min var en 320i -92 så de bör väl lätt ha kunnat använda samma enhet i bägge modeller. Kortsluta kan fungera i teorin men det kan vara svårt/omöjligt att öppna låsenheten. Men det är bättre att laga den fackmannamässigt, det är ju en BMW. Att ta bort dörrsidan brukar inte vara svårt, ta bara bort några skruvar(dörrhandtaget och vid fläkttunneln uppe till vänster, E39) och ryck försiktigt bort dörrsidan. |
|
Foppa: får nog bli fackmanna mässigt... RW: När du låser med fjärren så låser den inte allts utan larmar bara på. Däremot när du låser med nyckel så låser den sig och låses upp direkt igen. Men när du kör så står det door open så det borde vara en dörr och vad jag har kommit fram till så är det höger fram. lidberg: min har slutat glappa och är konstant knäpp nu så den tror att dörren är öppen hela tiden. allmänt: Är det svårt att byta låset själv eller är det låset som är så himla dyrt?? M5 I LOVE Länk -=$¤CimmenpoweR¤$=- Snart i din stad.... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.