|
|
|
|---|---|
|
Har rost i min vänstra bakskärm, framåt, mot tröskeln. Såpass allvarligt att "kjol-tröskeln" inte längre sitter fast med plastnitarna i skärmen.. finns inget kvar att fästa i, dock syns inget på utsidan, men det syns om man tar bort sidokjolen. Så, jag undrar vad det finns att göra? skall man köpa en ny skärm och svetsa i? Då blir det ju en hel del jobb, med omlackering m.m, för jag antar att det blir svårt att få samma nyans om man bara lackar skärmpartiet osv? Kan man laga det hela genom att bara lägga i ny plåt? Behöver inte se bra ut under plasten, bara så att det är iordninggjort, så det står emot rosten. Det är 1 mm plåt i bilplåten? Skall man försöka sig på det själv? eller är det rimligt att lämna in det till bilplåtslageri? Vad är priser på sånt, i runda slängar..? Har även ett "5-kronors" hål i innerskärmen nedanför tankröret, innanför högerskärmen dvs, som behöver fixas till (hört att det är lurigt med tanke på bensinångor?). Vill helst fixa det innan vintern med allt salt, men det kanske är möjligt att vänta? är inte så bekant med saltets inverkan under en vinter..? nfs har ju skärmplåt (obehandlad) om jag inte missminner mig, där den kostade ett par hundralappar, där jag ev. köper.. dom ligger väl okej till i priser/kvalitet? Är inte alls hemma på området, vill bara ha det fixat så snart som möjligt, och snart kommer löningen.. just nu har jag en klump i magen som hade varit skönt att vara utan ;) Skulle gärna spara lite pengar på det om det var möjligt genom att isf göra det själv, har tillgång till svets o dyl. samt en kunnig svåger som handledning. .. skulle bara vilja ha lite råd.. :/ (hoppas nån kan få ut vad jag vill ha sagt. hehe) --------------------- .. vassast på ön.. ;) | |
|
Schrimp: Har precis utfört nästan likadan service på min ägodel!Tror vi använde 1 mm bilplåt(farsan svetsade) Om du kan göra det själv så är det värt det,du sparar pengar! //Valde de enda rätta som första bil, nämnligen BMW :) |
|
|
vad kan bilplåt gå på då..? storlek/pris.. ungefär.. så man har lite att gå på.. --------------------- .. vassast på ön.. ;) |
|
|
Åk och hör med dom på skroten. Har du tur har dom nå´n e30 ståendes. "Bara" att skära ut det du är ute efter och svetsa dit... Lycka till! /Kristian BMWCS #5062 ------------------------------ Länk |
|
|
funderar lite på ekonomiplåt.. men, värt ett försök hos skroten iof. --------------------- .. vassast på ön.. ;) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.