|
|
|
|---|---|
| Tjena! Fläkten fungerar inte överhuvudtaget, har testat 2 olika fläktmotstånd men samma resultat med båda. Jag ser lite olika klimatanläggnings komponenter eller sensorer, kan det va något fel på dom som gör att den inte funkar? Hur skall jag gå till väga, just nu monterar jag loss hela instrumentbrädan för o försöka hitta någon lösning. Jag är helt färsk på detta med att meka med bilar också så tänk på det när ni ger mig feedback! Tack Mvh Liamoo | |
|
Hej och välkommen! Det hjälper kanske om du talar om vilken modell det gäller. Och om bilen i allmänhet. Årsmodel, miltal o s v. Men utan att känna till de uppgifterna, kan man nog gissa på en slutkörd fläktmotor. /Lennart |
|
|
Det är en Bmw E39 Sedan 2004. Vart sitter fläktmotorn? Och hur byter man den? |
|
|
Du hade ju börjat riva instrumentbrädan, så jag trodde att du visste. Googla ”e39 blower motor replacement”. Där finns några videor. Här på AP finns det ett mekartips om byte av fläktmotstånd/slutsteg. Kanske finns det lite nyttig information där (fast inte direkt om ditt projekt). Länk Till slut vill jag poängtera, att fläktmotorn bara är ett förslag. Om du har möjlighet, försök bekräfta innan du bökar vidare. /Lennart Edit: tittade lite närmare på Google-svaren. Där finns också en write-up från Pelican Parts, något som jag själv oftast föredrar framför långrandiga YT-filmer. Länken leder inte direkt till artikeln, men du kommer till en rad nyttiga artiklar (varav din sökta är en). Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.