|
|
|
|---|---|
|
Hej, har en e46 cab från 2005 där elbackspeglarna har slutat att fungera. Från början var det bara höger spegel som inte gick att manövrera. Autodip fungerade, men gick inte tillbaka (har stolsminne). Jag har läst en del om problemet och det slutade med att jag lämnade in GM5 modulen. De kunde inte hitta ngt fel på den, men lödade om några anslutningspunkter. När jag fick tillbaka modulen så fungerade båda speglarna, men bara en stund. Säkring nr 57 är hel. Har även kontrollerat kablaget bakom kåpan på backspeglar och de ser bra ut. Undrar om det ska gå att köra backspeglarna med rätt felkodsläsare? Är tacksam för tips och idéer om vad felet kan ligga. //Håkan BMW-ägare i över 20 år. | |
|
Hej, Min erfarenhet är att kontakterna i någon sorts positionsgivare i speglarna får problem med oxidation e d. Autodip på högerspegeln på min -99 kan hänga sig ibland, men en manuell motionering har hittills löst det. Din modernare bil har antagligen en mer sofistikerad layout, men jag satsar ändå en krona på att problemet är lokaliserat till (ställ-)motorerna i speglarna. /Lennart |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.