AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
702

E60 525 2007 rycker till mitt i allt och reducerar effekten och motorlampan tänds.

PF
2
PFR
Msport 650 Grandcupe 2018
E60 M5
E60 525
x3 2012

Hej har ett problem som jag försöker åtgärda. Lite slut på ideer !
Det har kommit succesivt började med att den ryckte till och motorlampan tändes. De var bara slå av bilen sen var allt ok. Det blev ibland svårare få start på den alls lite längre fjäder än vanligt. Sen blev de tätare med att motorlampan tändes. Koder man får är bla misständing på flera cylindrar detta t går att släcka bort omg sen kan de ta flera dar innan det återkommer men dessa nedan är kvar.
2AFB Absent DME : NOx sensor Lambda Binary
2B06 Absent DME: NOx sensor, electric
2C6C Absent DME: Catalyt converter Downstrem Oxygen sensor system check
2c7f Absent DME: Lamda control 2
Det jag ser är att bränsle trycket är oroligt. Framförallt högtryks sidan. Har nu bytt pumpen men den beter sig lika. Men när bilen "rycker" till då slår högtryckspumpen av man får samma tryck som i låg trycks pumpen 5-6000hpa innan då är den orolig runt 130,000-210,000hpa men bilen går fint det går mata järnet bra effekt men högtryckspumpen går ner i tryck ju mer man drar 210-190-130.000 hpa när man drar ur den. Sen kan de komma mitt i allt ett ryck motor lampan tänds. Är nu inne på att min lågtryckspump inte matar högtrycks sidan med korrekt mängd. Sen att den har långfjäder vid start när den är stått tex över natten.
PF
2
PFR
Msport 650 Grandcupe 2018
E60 M5
E60 525
x3 2012

Har kommit fram till att NOx sensorn är mest troligt boven . Då den är en styrande del till allt övrigt. Ska åt gärda den så for vi se.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.