|
|
|
|---|---|
|
Jag är på gång att köpa en E46 cab men vilken modell? Någon erfaren? Hardtopp är väl att rekommendera? | |
| Såklart är 330 bättre, nyare och mer effekt och kraft i botten. Men det är gamla bilar så fokuset bör snarare vara att hitta ett bra exemplar och vara öppen för de olika motorerna. | |
|
Tack ! Vad ska man helst titta på inför ett köp . Service historik naturligtvis och körsträcka men har bilarna några svagheter? |
|
|
Ska du köra året runt är ht bra att ha. De drar mycket bensin alla 3, har kört 325 och 330 och blandad körning blir kring litern eller mer per mil. Rost ska man se upp med även om det är lite mer plast i e46 än i E36. 328 har nog lite mer kraft än vad som anges i papperna, i alla fall bottendrag/vrid. Är det Msportpaket så se till att göra hjulinställning så du inte snedsliter däcken. Annars har jag mest bytt slitdelar och lite saker som slits med ålder/tid. Gamla BMWbensinsexor brukar gå bra om de får bra ny olja regelbundet och inte hårddras kalla. Lycka till! /Patrik, 330dA Xdrive touring -10, 330iA cabrio -03, BMW CS 4096 |
|
| Tack för infot! Vad ska ma då titta på inför köpet? Jag menar det finns ju bra och dåliga exemplar. Ev misskötta, delar som är kända att behövas byta i tid. Och delar som är speciella och dyra för en viss modell / mvh. Sven | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.