AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
742

Låg kylvätskenivå i bumsen

Tjena

Märkte igår att lampan för låg kylvätskenivå började lysa. Fyllde därför upp med glykol upp till märket och allt verkar vara i sin ordning nu. Dock undrar jag varför denna började lysa över huvudtaget på en 6 månader gammal bil? Kan det möjligen vara så att jag har ett läckage nånstans? För kan annars kylvätskenivån sjunka av sig självt? Eller rättare sagt, kan en del av kylvätskan ha dusnstat bort av de höga temperaturerna vi hade i somras?

Skall jag ta upp detta med en auktoriserad verkstad eller skall jag låta det vara?

/Dominik
Hej!
Åk till firman där du köpte den och förklara för dom vad som hände och be dom ta in bilen för att provtrycka kylsystemet, kan vara att du har en liten läcka, någon miss vid montering i fabrik (sånt händer) en annan teori kan vara att dom har fyllt på för lite från fabrik och att firman har missat att kolla nivån vid leveransservicen (sånt händer också, har jobbat på aukt verkstad).
Detta ska i vilka fall åtgärdas på garantin, du skall inte pröjsa ett öre.

Mvh Garre
Ok, tack för hjälpen. Om varningslampan börjar lysa igen åker jag in med bilen till Novation så att de får ta en titt på kylsystemet.

/Dominik
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.