|
|
|
|---|---|
|
Hej Äntligen är jag tillbaka och är med Bmw, Jag hade min E39 530 2001 mellan år 2007 och 2013 ca, sålde den för att familj kom i vägen, sedan dess har det sett ut såhär Mercedes E klass kombi Volvo xc70 Volvo V90 CC Mercedes GLE 350D Mercedes GLE 300 DE Volkswagen Multivan Hybrid (nuvarande) Skoda Enyaq (Kommande) Porsche 944 (Nuvarande) Bmw 530 E39 2001 ( igen ) Slog till på en E39 igen efter många års saknad, peak bmw både i körglädje och utseende, har saknat min E39 sedan dagen jag sålde den. Nu är jag tillbaka som sagt med en Schiefer Grön 530 från 2001. Finns en del som jag ska fixa med den men det problem jag vill tackla direkt är att tutan oftast bara funkar när man startar bilen, typ ett tut sen funkar den inte mer, knapparna på ratten funkar inte heller. Har kollat säkringar, jag har öppnat upp ratten och kollat så kontakterna sitter som dom ska. Jag har förstått att det kan vara Tändningslåset som måste bytas ? Vet att @Hasso har bytt till den ratten jag har i min, men hittar inte inlägget i bloggen. Bild på bilen Länk Bild på ratten Länk | |
|
Grattis captainoats! Snygg E39! Jag gillar de turbinfäljarna Du har på! Jag förstår hur Du har kännt det! Jag saknar också min E39:a, en Siennarot 525i från 2001 med sandbeiget läder och valnötspaneler. Jag behöll den i 19 år och 23000 mil, från 2009 dock parallellt med en E90 325D, senare en F10 530D och så småningom en G30 530e. Efter två rostsaneringar/lackeringar kom rosten dock tillbaka på E39:an en tredje gång och då gav jag upp eftersom jag hade blivit tvungen att lämna in bilen igen för ett jobb för 15 - 20 000 SEK, vilket började närma sig vad bilen var värd. Även om både F10 och framförallt G30 är snygga och bekväma 5:or, så står E39:an ut som den snyggaste och roligaste att köra. Nu har jag tagit steget över till eldrift med en trevlg I4:a. Hade det funnits plats i garaget hade jag gärna adderat en E39 530i ... |
|
| Kul och grattis! Har kvar min e39 530i M-sport touring manuell 2003 som jag fortfarande älskar efter mer än 21 års ägande 😂Kan inget om problemet med ratten men har du kollat felkoder? | |
|
Tackar :) Jag tog isär tändningsmodulen och rengjorde, samt rengjorde batteripolerna, nu funkar allt igen, härligt :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.