AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
491

Aktivera bluetooth Radio proffesional

Lu
16
Lundis
325i 2-d -90
BMW 130i 3-d -08
Som rubriker lyder undrar jag hur man går tillväga för att aktivera bluetooth. Förstår någon typ av mjukvara behöver uppdateras/ändras. Men hur går man tillväga?

Bilen ifråga en 1-serie från sent 2007.

Sitter modul i bagaget där kablar verkar vara dragna.
Om menar Bluetooth stream musik så var det ett hårdvarutillägg vid nybeställning.
Lu
16
Lundis
325i 2-d -90
BMW 130i 3-d -08
Hej,

Om jag ska vara ärlig så vet jag inte vad jag menar, mer än att all HW verkar finnas för att kunna koppla upp en telefon via BT

1. Proffesional HU installerad
2. Finns en bluetooth enhet i bagaget som verkar inkopplad(förstått att detta är en förutsättning). Tyvärr inte möjligt att ladda upp bild.
3. Knappen på HU är inte aktiv

Tittat runt lite på nätet och det verkar som SW behöver uppdateras.

Men jag tänker att det måste vara fler själar som har ställts inför den här frågan...
Is
2.267
Isåkare
Lexus IS250.
Frågade en polare som jobbade på BMW, han sa bara att det var dyrt på BMW och att det bara gick att prata i telefon, det var en 330 som var BT förberedd.
Min 130 -08 hade det från fabrik, men jag lyckades aldrig få igång den. Skulle skriva in en kod som skulle komma upp på telefonen, men den dök aldrig upp, typ telefonen hittade inte bilen.
Vet inte varför och la inte ner nått jobb på det, HF funkade ju via sladden som man ändå använde till musik.
Lu
16
Lundis
325i 2-d -90
BMW 130i 3-d -08
Hej,

Tack era svar. Efter ytterligare sök så har jag förstått att funktionalitet som i en "modern" bil är inte riktigt att förvänta sig.
Därmed faller nyttan lite. Jag lyckades igår hitta den optiska kabeln nere vid pedalstället, men den verkar inte vara inkopplad(?).

Blir till att gå över till P1, vilket kanske ändå passar en medelålders man.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.