|
|
|
|---|---|
|
Hej Jag har bytt insug på min e46 323 till ett M54b30 det är monterat med original spjällhus och adapterplatta efter bytet så går bilen bra i ca 2km sen tänds EML, motorlampa och ASC vilket jag kan läsa mig till borde vara fel på spjällhuset. har även fått kod p0505 vilket verkar ha med spjäll/tomgångsmotor att göra. prylar som vi flyttat från M54 insuget är DISA och tankavluftningsventilen tomgångsmotor är från m52tub insuget som fungerade felfritt tidigare. vi började felsöka med INPA vi har dokumentet "How to test a MDK Throttel body" där kan man läsa att spjället ska öppna 80-86% även pedal positionen. men hur vi än justerar vajern till gasspjället så öppnar det bara 71-74% med pedal positionen ligger rätt på ca 81-84% man kan även se att volten är lite låg på MDK ca 3,7-3,8 men på PWG så ligger den rätt. volten ska vara runt 4,5V på full gas så frågan är om dessa värden på DKP och MDK tyder på trasigt spjäll eller dålig kontakt och då ger dessa varningslampor någon som har erfarenhet vilka värden som ska vara? | |
|
Här ligger bilder från INPA på ingen gas och fullgas Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.