|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| Jag tror många gillar sin egen bil och att det är en personlig förlust om den inte gör sig bra på långresorna. Det svider för mycket att köpt en bil för dyra pengar och sedan behöva hyra… det är nog en delförklaring till fjällfokuset. Det är inte ekonomisk logik, det är känslor som styr det. | |
|
_Jag har ingen erfarenhet av BMW I5 men körde vår BMW I4 edrive40 (bakhjulsdrift) med Nokian Hakka 10 dubbdäck till och från Trysil i mars. Erfarenheter: 1. Bilen känns mycket trygg och säker i vinterväglag rent allmänt. Regenereringen via bakjulen kan anas om man släpper upp gasen snabbt i en kurva men elektroniken hindrar det effektivt från att bli dramatiskt. 2. Bilen är mycket bra på att smyga iväg från stillastående med minimalt hjulspinn på snömodd och liknande hala underlag. 3. Antispinnsystemet är så känsligt att det ofta stryper kraften en aning på torr asfalt när man kör med nordiska vinterdäck, särskilt när det på våren börjar bli så varmt att gummit blir mjukt. Omkörningar går fortfarande bra men bilen kändes tydligt rappare när sommardäcken kom på igen. |
|
| Punkt 3 är anledningen till att ha fyrhjulsdrift på en stark elbil i mina ögon. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.