|
|
|
|---|---|
| Det är väl egentligen årsmodeller från 2020-2021 med det större batteriet som är mest intressant. Och ligger inom budget. Nå man bör veta? Hört att dom skall vara rätt stumma / stötiga i fjädringen. Annars har jag dålig koll på dom gällande problem och fel osv. | |
|
Jag har hört/läst ganska lite om typfel på G20/G21 så jag tror inte det är något speciellt som du bör se upp med. Ser att du funderar på 225xe i en annan tråd, och jag rekommenderar nog 330e rätt mycket över 225. Det är en annan plattform, där 330e är bakhjulsdriven i grunden som i mitt tycke ger en helt annan körupplevelse, till det positiva. Det känns mer påkostat inuti och som ”mer bil”. Det finns adaptiv dämpning som gör körningen mjukare, jag vet inte om det går att få 330e med m-fjädringen, den är i så fall typiskt lite stötigare. Om du är ny på Bmw så läs på lite om utrustningspaketen och fundera på vad du vill ha. Det är stor skillnad på en lågt utrustad bil och en högspecad, i känsla och funktion. |
|
| Testade en 330e 2017 idag, upplevde inte bilen som stum och stötig. Men känns som att den kommer dra endel soppa med dom hästarna då man kommer ha svårt att låta blir att gasa, den rörde ju på sig :D Nackdel också att bmw bara har 2års nybilsgaranti. Vilket typ aldrig är förlängt och även om det är det så har den också gått ut på dom årsmodeller jag kollar på. | |
|
Köpa en sju-åtta år gammal bil är alltid ett vågspel eftersom man i princip inte har maskinskadeförsäkrig kvar heller. Har man tur blir det bara reparationer på några tusenlappar, men kan lika gärna bli 30-50-100'. Kan vara skönt att köpa en bil som är fyra-fem år och har gått max 10'. Särskilt en komplicerad hybrid. |
|
|
Kul, låter som det var en positiv upplevelse! :) Jag tycker hybriderna är rätt trevliga för dom går att köra väldigt snålt på el om man bara vill transportera sig men det är rätt bra fart om man gasar. Ja, tyvärr förlänger ganska få nybilsgarantin är min uppfattning, att BMW ens erbjuder det tror jag är hyfsat nytt. Men som sagt, jag tror att det är ganska få typfel och du kanske hittar ett exemplar så att maskinskadeförsäkringen gäller ett tag till, den tar ju en del dyra fel. Du har 6 år och 100000km garanti på batteriet på hybriderna också: Länk |
|
|
En 2017 är en F-serie och där har det aldrig gnällts på stötighet. Det gäller G-serien. |
|
| Om du inte är bekant med BMW:s namn på utrustning så kan ett tips vara att "Farhållare med bromsfunktion" inte betyder adaptiv fart och distanshållare. Man kan se skillnad på rattknapparna för de olika tilläggsfunktionerna. | |
|
Hur långt kommer ni på motorvägskörning med 330e på el, kontra blandad körning (sommar resp vinter) ? Hur blir total förbrukningen el & bensin? (nyare modellen) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.