|
|
|
|---|---|
|
Hej Upplever min f34 ostabil i sidled efter bussningbyte bak. Även mer spårkänslig. Gjorde 4-hjulsinställning och Allt ställdes i ”mitten” av toleranserna. Går det justera på nåt sätt för å bli av med spårigheten eller ser detta bra ut? Länk | |
|
Jag tycker att värdena ser rätt ok ut jämfört med innan justering. Har du samma däckmärke och typ fram och bak? Är dom jämnt slitna? Kan även vara hjullager som inte är bra. Vid vilka situationer upplever du instabiliteten tydligast? |
|
|
Jo jag har michelin pilot sport 4…men samma beteende med vinterhjulen michelin dubbfria. Tycker de e jämnt slitna. Tycker den drar i ratten, mest höger när det e spårig vägbana…och även om jag åker på motorväg 2 filigt och det e lite nivåskillnad eller asfaltskant mellan filerna då liksom jazzar den i sideled… Den gick ju klockrent innan bytet. Bytte yttre länkarmsbussningarna bak pga gnekljud |
|
| Är det originalbussningar som monterats eller något annat fabrikat? Låter ju lite skumt, nästan så man undrar om hjulinställningsmaskinen är rätt kalibrerad. | |
|
Jag tyckte det va samma beteende även direkt efter bussningbytet. Innan 4 hjulsinställningen gjordes. Det gick några veckor imellan…. Så hjulinställningen hjälpte inte direkt…ev något något bättre. Bussningarna e inte original, köptes från ad bildelar. Kan dom va mjukare annorlunda än org? |
|
|
Om bussningarna är för mjuka/felaktiga eller avsedda för annan bil, så kan dom ju inte hålla ordning på bakvagnen. Men om de är för mjuka är ju svårt för mig att svara på. Hur långt har bilen gått? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.