|
|
|
|---|---|
|
Tja M5 åkare. Har provat en M5 idag,det var en 3.8L -92. När jag drog ur på ettan och skulle ha i tvåan så skrappade det friskt. Synkringarna är ganska slut antar jag,men ägaren sa att det var kopplingen som skulle bytas. Tror inte på honom efter som att BMW syndromet är synkringarna mellan ettan o tvåan. Finns det någon som vet vad det kostar om renovera en växellåda,och var jag kan göra det? Han skall stå för kostnaden sa han om jag köper bilen....=) Bara kopplingen på Mekonomen kostar 4200kr =( Vad kan man få ge för en begangnad 5-växladlåda ? Längtar till jag köper en M5.. Bengan | |
|
Skall tillägga att det skrapade bara mellan ettan o tvåan...inte vid några fler växlingar. Bengan |
|
|
Tjenare. Är ganska säker på att det är synkringarna. Och det är inte billigt att byta dessa. /Edvard BMW CS # 4503 |
|
|
"Bula" här på forumet hade tydligen samma symtom dock inte lika kraftiga men bmw skulle ha 10.000:- för jobbet att byta synkr. på 2:an. M5 I LOVE Länk -=$¤CimmenpoweR¤$=- Snart i din stad.... |
|
|
byta koppling tar bmw 7000:- för. M5 I LOVE Länk -=$¤CimmenpoweR¤$=- Snart i din stad.... |
|
|
När man renoverar så renoverar man hela lådan eller? Man renoverar inte bara dom ringarna som är dåliga,när man har lådan isär så tar man allt har jag hört. Kan tänka mig att den renoveringen kommer kosta skjortan.. Bengan |
|
|
Bengan. Har samma problem med min....finns det inte nån som pysslar med utbytessystem ? alltså lämna din gml. så får man en ny och så får man lägga lite mindre massa pengar !? : ) hittar du nått bra så kan du väll höra av dig !! tackar ! |
|
|
Bengan ! kolla in denna sida ! Länk |
|
|
tjabo: Kanonbra,skall ringa dom om någon timma. Bengan |
|
|
Han svara bara på kvällstid=(. Får ringa ikväll istället. Bengan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.