AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
700

Hjälp! Tack 523i 07, Drar kylarvätska och olja!

BM
4
BMWkubgen12344
523i touring 07
Hej, jag äger en 523i-07 som jag kört runt med ett tag men nu stött på ett problem. Jag har suttit och klurat på det ett bra tag men nu ger jag upp och behöver hjälp. Bilen går bra startar alltid, men nu till problemet den ryker lite vitt på kvällar/nätter när det är under 15 grader. Den ryker nog när det är dag och varmt ute bara att det är svårt att se det med ögat. Den drar även 1 liter kylar vatten per 25 mil och lite motor olja ungefär 5 dl per 100 mil. Men jag har tryck testat Kylaren och testa efter avgaser i kylaren. Har även kollat om det är något vitt klet i tanken eller på locket där jag fyller på olja men ser inget. Min fråga är om det är toppen ändå eller ifall någon annan haft liknanden problem och löst dom. Uppskattar även lite fler tips för att kolla om toppen har gått.

BMW kungen
js
1.928
jsn
i5 m60 -24
Ser du några spår i / under motorrummet efter olja eller kylarvätska?
Ser du några spår under bilen efter en natts parkering? Lägg en tidning eller liknande under motorn.
BM
4
BMWkubgen12344
523i touring 07
Ska testa!
Har inte heller sett några spår alls under bilen. Men det är jätte konstigt för har gjort tester på Topplocks packningen men ingen av dom ger utslag men den har alla symtom som brukar vara.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.