|
|
|
|---|---|
|
Hej! Är i köptankarna om en 5serie 2018-2020 Behöver hjälp att förstå de olika klustrena de kommer med. Det finns de gamla med och utan "ringar" Någon skillnad på idrive? Jag skulle gärna vilja ha Android Auto är det möjligt på någon av de två? Någon annan fördel med 2020 Lci t.ex andra funktioner gällade filvarnare etc? | |
|
Det är lite förvirrat kring dom årsmodellerna. Om jag minns rätt så gjordes en ändring där man tog bort kromringarna i klustret utan att något annat ändrades vid 2018. För det fullt digitala klustret så blev det helt nytt utseende från faceliften där man införde varvräknaren som "går åt fel håll" och där det inte är runda cirklar längre utan mer kantigt utseende i stil med det som är på nya bilarna nu. På modellår 2020 gjordes en uppdatering med iDrive 7 "light" och där t.ex. M550 fick nya motorn, men ingen facelift. Om jag förstår rätt så stödjer denna inte Android Auto. Då behöver man gå på faceliften, från modellår 2021, där du får full iDrive 7 och en större iDrive-skärm. Jag tror att kökörningsassistenten fick en uppdatering i och med facelift där man har kameran för att följa förarens ögon inne i klustret (den lilla klumpen i överkant på ett fulldigitalt kluster som syns här): Länk Det gör att man kan släppa ratten helt i låg fart om man har Driving assistant professional. I övrigt tror jag att funktionerna är ganska lika före och efter facelift. Night vision finns bara före facelift så vitt jag vet. |
|
|
Okej, så egentligen ingen större skillnad förens man kommer upp på riktiga LCIn. Hade varit skönt med en ordentlig lista så man lättare kan avgöra om det är värt pengarna. Jag hade en F30 lci, 2018. Kartan i bilen byggde på Google maps tror jag? Tyckte realtimetrafic fungerade bra och behövde inte maps i mobilen. Är det samma på en 5serie från 2019? Lite bakgrund står jag mellan 520i/530i med lite tillval. |
|
|
Om du menar lista för vad som ingår i facelift så är nog detta det närmaste man kan komma, facelift-announcement på bimmerpost: Länk Dock stämmer inte helt vad som ingår som standard där eftersom det är USA-marknaden som menas. Men den går igenom förändringarna rätt bra ändå. Real time traffic fungerar likadant på 5serien som 3serien, dom använder HERE som karttjänst men realtidsdatan fungerar bra. Det kan vara att man behöver betala abonnemang för att få tillgång till tjänsten, jag är osäker på vad som ingår där på bilar innan facelift. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.