AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.088

Byta från 330e -21 till 330e -24?

Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

Hej,
En god vän står i valet och kvalet att byta bil enligt topic. Hennes nuvarande har gått ca 10000 mil, vilket är hennes egentliga skäl förutom att det är kul att byta. Hon kör närmast uteslutande långa sträckor, 15 mil/dag.
Vad får hon i "mervärde" med en ny bil? Vad kan hända med hennes nuvarande -21:a?

Jag tänker som så att det är mindre bra läge att byta, sett till hur omvärlden ser ut, med höga räntor och galet läge för kronan, samt att hennes nuvarande bil kan gå ett år till, om man som jag tror på en vändning för ekonomin i mitten av 25. Eller är jag bara tråkig? :)

MVH
Robert
carrlover
Jag hade tänkt exakt som du tänker. En -21a med 10k mil är inget som med hög sannolikhet kommer ge problem i närtid. Dessutom i stort sett en likadan bil. Och härtill omvärldsläget och det faktum att det kommer nya roliga bilar från BMW de kommande åren. Men visst är du tråkig ;)
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Skulle också behållt, men är man van nya bilar kan det vara tufft att acceptera att det kan behövas nya vinterdäck, sommardäck och en större service som inte längre ingår samma år om man tidigare varit en person som bytt bil innan första däckbytet… 😊
Buspelle
Har själv en G21-21 iofs med färre mil, men har inga planer på att byta i dagsläget. Alltför många osäkerhetsfaktorer både i omvärlden, ekonomin, bilmarknaden och vart utveckling tar vägen. Dessutom mindre kul att byta inom samma modellgeneration även om jag gjort det själv ett par gånger, men då ska det vara till något markant bättre annars känns det lite avslaget. Behåll måste nog bli grundtipset.
Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

Tack för svaren, då verkar jag inte vara helt fel ute. Grelle, hon har helt nya sommardäck till bilen och närmast nya vinterdito.

Någon stor/kostsam service som kommer mellan 10-13000 mil?
bl
2.294
blixten
325i -88
Det händer ju rätt mycket på elbilsfronten avseende bla ökade räckvidder och kommer säkert att fortsätta så några år till. Byta till en ny likadan bil känns ju mest som att kasta pengar i sjön. Personligen hade jag kört 10 000 mil till.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.