|
|
|
|---|---|
|
Hej alla! Har en BMW 740 - 95 med navi, vad jag kan förstå så är detta MkI systemet med den manliga rösten. Tog ut min skiva för att titta på den häromdagen och nu vill spelaren inte acceptera skivan på nytt. Händer inte ett smack när jag försöker att sätta i skivan igen. Har inte haft ute skivan så ofta, men visst ska apparaten bara "suga in" skivan när den är inne halvvägs? Finns det någon som är duktig på sådant i Skåne, helst Malmötrakten? Vill ju helst inte pantsätta fru, barn och annan fast egendom hos BMW.. :-) Stort tack på förhand! Jesper | |
| Har du provat att återställa den på Mk2 finns det ett litet hål på framsidan som man kan sticka in t.ex. gem och återställa. Vet inte hur det ser ut på Mk1 men annars kan du alltid bryta strömmen. | |
|
Tackar och bugar! Tyvärr, jag har provat både att trycka på resetknappen och att bryta strömmen i ca 10 min. (allt på Askens inrådan). Vad som oroar mig är att det inte ens blinkar till på navi-enheten när jag trycker på reset. Dessutom finns det en lampa som det står CD-IN på. Ska denna vara tänd när enheten accepterat skivan, eller vad är den till för? |
|
|
Lampan skall vara tänd när skivan är i. När man matar in skivan skall en sensor känna av det och fortsätta med att dra in skivan till läsaren. Kan vara fel i sensorn och eject funkade för dig när skivan var redan i. Går det ej att nollställa/reparera så finns det två st. begagnade under: Länk lycka till! George |
|
|
Tack snälla George för tipset! Jag har lagt undan en enhet till på måndag. Har idag varit hos Bilradiohörnan i Lund som fixat CD-läsaren, men nu visar navigatorn fel. Om jag är i Lund säger navigatorn S:a Sandby, i Malmö tror den jag är i Staffantstorp osv. Är detta ett stort och dyrt problem? |
|
|
Har detta fel varit förut? kan vara GPS mottagaren (en separat liten låda), ledningen från GPS till Navi:n, ledningen från GPS antennen till GPS eller ett uppgraderings problem, dvs behöver uppgradera Naviläsaren med den senaste mjukvaran till MKI. mvh |
|
| Jag antar att Bilradiohörnan har nollställt elektroniken (dragit ur batteriet för minst 5 min.)... annars kan detta fel uppträda | |
|
Var lite hastig när jag skrev mitt förra meddelande. Av någon anledning så var jag tvungen att tala om var bilen befann sig och sedan jag gjort det så fungerar det perfekt. Tack för tipset om 633:an. Funderar på att dra mig mot Kristianstad för att kolla på den idag... Än en gång ett jättestort tack för hjälpen! Jesper |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.