|
|
|
|---|---|
|
Bakluckan går att öppna och stänga direkt på luckan eller med fjärren. Dock går det bara att öppna den med knappen inne i bilen. Det klickar bara till när man klickar på den, spelar ingen roll om det är snabbt tryck eller om man håller in den. | |
| Det känns som inlägget saknar en avslutande fråga… 😊 | |
|
Kanske var jag otydlig 🙂 Min fråga är alltså vad det skulle kunna vara för fel som gör att knappen nere på vänster sida från förarplatsen endast kan öppna bakluckan men inte stänga den? Funkar med fjärren sp känns mystiskt! |
|
| Vet inte hur det fungerar i F31, men i G2x drar man upp knappen för att stänga (istället för att trycka ner som öppnar). Är det det som inte fungerar, eller är det ingen "2-vägs"-brytare som jag har? | |
|
Har det alltid varit såhär eller är det ett fel som uppstått? Hur länge har du haft bilen? Att inte kunna stänga luckan från förarplatsen kan ju vara en säkerhetsfunktion då man inte ser lika säkert att det är säkert som om man står bak vid den. Så länge sedan jag körde F31 men min nuvarande bil har så. |
|
| Testa att hålla in knappen länge. Men annars kan det mycket väl vara så att det inte ska fungera att stänga från förarplats. Inte alls ovanligt. | |
|
Är det ingen här som vet hur det skall fungera i F31? I G2x kan man stänga från förarplats genom att hålla upp reglaget i dörren tills luckan har stängt. |
|
|
Testade precis. Min baklucka öppnas och stängs med helt vanligt tryck på knappen. Men testa med långt tryck också. Sånt här kan ändras mellan årsmodeller. |
|
| I min F31 (320d 2018) gick det inte att stänga luckan med den knappen från början. Jag har kodat om så att det funkar. Jag minns inte om jag använde Carly eller BimmerCode. Jag skulle tro att det går att göra med båda. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.