|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har nyligen köpt en E61 535d pre lci (Utrustad med aktiv styrning om det gör någon skillnad) Bilen varnar för fel i DSC Systemet (Ingen abs lampa, enbart dsc) Har fått ut 2 felkoder: D371 och 6E58 ( Läst via INPA och AutoCom) Såg i en av dessa felkoder att DSC Yaw Rate Sensor visade en felkod, Testade byta den eftersom den ändå var ganska billig. Ingen direkt framgång. Prövade därefter byta till en ny DSC Modul och pump men lampan stannar fortfarande kvar med samma felkoder Finns de några vanliga problem på dessa som gör att detta kan hända? Tror bilen enbart stog ett tag när detta hände Vad jag har provat hittils Läst av värden på Steering angle sensor - Den visar värden och verkar vara rätt Läst av värden på DSC Yaw Rate sensor - Verkar dött?? Lika dött med gamla som nya men jag vet inte heller om denna skall visa något speciellt? Raderat felkoder, provkört, testat kalibrera styrvinkelgivaren utan någon vidare framgång Hoppas jag har förklarat hyfsat klart och tydligt, all hjälp uppskattas Mvh Jim :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.