|
|
|
|---|---|
|
Hej på Er! Haft lite strul med NOX på min BMW (N43-motor från -08 med ca 23" på mätaren) sedan köp. Bytte den (å avgassensorn) i strax innan jul (verkstaden "runt hörnet" gjorde jobbet då eget garage ej finns). Efter det vart en del nytt strul med diverse felkoder o gul motorlampa och en sunkig motorgång... Använder dock inte bilen allt för mkt, mest småturer i närområdet. Men frugan uppskattar inte opålitligheten direkt.. Nu efter att tagit tag i problemet å rensat koder med ISTA å IMPA och "börjat om" så återkommer dock dessa: 29CF (P0303) (missfire cylinder 3) 2AFD (Nitrogen oxid censor, oxygen-sensor signal binary, coast-mode check) 2C7F (Lambda control 2) P2273 [0x2273] (Heated oxygen sensor (HO2S) 2, bank 2 - signal stuck rich O2 Sensor Signal Stuck Rich) Har testat skifta tändstift/tändmodul (nya sedan något år tillbaka) mellan cylinder 3 å 1 utan skillnad... Tips å tankar? (Och jo, jag borde läst på om vilka motorer man skulle undvika, men då jag hade gammalt förtroende från 90:talets tidiga modeller så vart jag lite naiv...) //Cenneth | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.