AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
812

"Facelifta" en e39 -98 till en e38, Passar karossdelar emellan?

Gl
3
Gladamatör
528i sedan -98
Hej!
Om jag fattar rätt är en del grejer likadana i e39 och e38, jag håller på att fixa upp en e39 som jag tänkt lacka själv då jag kan få tillgång till lokal och grejer.
Nu när jag dagdrömmer så tänkte jag först ev skaffa nån M eller alpinadetalj såsom kofångare men jag tycker inte de är särskilt mycket snyggare än original, (bor dessutom i norr så sportiga kofångare och kjolgrejer skulle mera fungera som snöplogar).
Men 7seriens front gillar jag, <b>passar den huven/skärmarna rakt av på e39 eller är de helt olika? </b>
När jag tittar på bilder så verkar inte dörrarna stämma helt(åtminstone inte bak vid hoffmeisterkinken?) och det är svårt att gissa via bilder. Är det ens likadant chassi? Har jag fattat helfel?
Länk
Länk

mvh/Gladamatör
Välkommen! :)

Din sista fråga kan besvaras med ett JA.
Det är nog enklare att börja direkt med en E38 och flytta över lämpliga delar från din E39 till den.

En förstudie kan lämpligen göras på RealOEM.com, där du kan jämföra både artikelnummer och i viss mån skisserna.

Sen åker du till skroten och jämför IRL.

Egentligen tror jag, men jag kan minnas fel, att E34 utseendemässigt har mer gemensamt med E38 än vad E39 har.

Lycka till! :)

/Lennart
Gl
3
Gladamatör
528i sedan -98
Tack för svar! har kikat närmre och skärmarna ser inte alls likadana ut bakom hjulen.
Chansen att huven skulle passa perfekt i linje med lysen och skärmar från e39 känns liten, e38 förefaller ha rakare form på huven.
Ja, du har lite att fundera på! ;)

/Lennart
Gl
3
Gladamatör
528i sedan -98
Vid närmre granskning så ser huvarna olika ut närmast A-stolpen, inget att ta sig an utan att vara kunnig på bilplåt.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.