AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
707

Tröga växlingar efter kopplingsbyte

Hej!

För två-tre veckor sedan bytte jag koppling på 325'an och sen dess har den varit trögväxlad. Började nån dag eller två efter bytet. Kände inget när jag hämtade den från verkstan. Det försvinner efter nån växling eller så. Värst är det med backen. När man t.ex. skall ut från en parkering är det hur trögt som helst att få i ettan eller backen, man får ta i som sjutton. När man lägger i backen har det till och med skrapat två-tre gånger. Har dock upptäckt att det är lättare att få i högre växlar. Lägger jag i/ur femman några gånger försvinner problemet. Och bankar jag in ettan och sen växlar som vanligt så är problemet borta. Det är alltså bara vid de absolut första växlingarna som det krånglar. Och värst på låga växlar.

Har det med kopplingsbytet att göra? Har jag anledning att klaga på verkstan? Eller är det nåt annat? Har aldrig märkt av problemet innan bytet. Lådan lyfts ju ur vid byte på E36 så man blir ju lite misstänksam.

Fråga gärna om jag förklarat diffust.

Trevlig helg!

// Joakim
Mailinglistadmin - 325i E36

.................................................................
Länk
W
187
W
BMW 316 -89
Åk tillbaka till verkstaden och få det kollat...

Mvh Martin
Esa
Sjålvklart ska du åka tillbaks och klaga. Någonting har uppenbart hänt och det är upp till dom att fixa det.

Ett hålvårs abstinens!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.