|
|
|
|---|---|
|
Hej, jag har lite problem som jag hoppas någon här kanske har lösningen på. Kontext: jag har lyckats slarva bort den ena foben (inkl. nyckel) för länge sen. I höstas tappade jag även bort den andra nyckeln, så jag har endast en fob kvar. Dessutom har jag det klassiska BMW-högersidaibakluckankabelbrottet; som bl.a. gör att ena skyltbelysningen lyser trots att bilen är avstängd samt att varningslampan lyser för öppen baklucka. Nu har bilen stått ett par månader och batteriet har dränerats helt p.g.a. kabelbrottet som gjort att den drar tjuvström. På nätet har jag sett att folk har kopplat in sig på skyltbelysningen och kan sen öppna med foben. Det fungerar inte för mig - antagligen p.g.a. kabelbrottet. När jag kopplar ett batteri till skyltbelysningen lyser lampan (P) vid växelspaken. Jag mäter dessutom upp 1,3X volt på pluskabeln till "bakluckeknappen". När jag kopplar batteriet till ett av de främre, vänstra lysena hör jag ett surrande ljud och lampan (P) vid växelspaken lyser. Jag lät batteriet stå så några timmar och nu när jag gick ut och kollade fungerar det fortfarande inte att öppna med foben. Däremot ser jag att den runda "Start engine"-knappen reagerar och lyser upp när jag trycker på foben. Någon som varit med om liknande? Fråga 2: går det att få upp motorhuven från utsidan? När jag kollar Youtube är det ingen bil som ser ut som min när man kollar in genom grillen för att hitta låsmekanismen. Är man tvungen att försöka ta det via vänster hjulhus? En bild innanför grillen: Länk | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.