|
|
|
|---|---|
|
Blocketknarka bilar har jag gjort så länge jag minns, men nu har de ändrat sökfunktionen för att användarvänligheten ska bli bättre. Faktiskt tycker jag de klåpat till det så det står härliga till, krångligare funktion har inte skådats, speciellt inte med hur den var tidigare. Är det bara jag som tycker så? Länk MVH Robert | |
| Tycker precis som du. | |
| Sedan blocket såldes till norska Schibsted, så har funktionaliteten blivit allt sämre. Det viktiga verkar inte vara kunderna utan schibsteds egen agenda. Det mesta som schibstedt tar hand om verkar efter ett tag bli skräp. | |
| Det nya sökfiltret är väl gjort för att bättre passa pekskärmar skulle jag tippa på. Men jag håller med, på en traditionell PC så är det sämre. | |
| klart sämre | |
| Fattar mig inte på sökfunktionen i appen! | |
| Sökfunktionen har alltid varit usel på Blocket eftersom frisökning aldrig funkat bra. Bara att jämföra med andra sökmotorer som t.ex. google, men nu har man verkligen fu---t upp det. Ofta tror man att saker ska bli bättre för att det ser "snyggare" ut men ofta blir det sämre p.g.a. att de som designar och programmerar inte är "vanliga" användare. Känner så väl till problemet eftersom jag jobbat inom IT i över 20 år. | |
| Jag är också blocketknarkare på bilavdelningen. Jag brukar bli besviken när Blocket gör ändringar, den här ändringen tar priset, otroligt yxigt och användarovänligt. | |
| Jag dissade ju blockets sökfunktion, men varianten de släppte idag verkar riktigt lovande :) | |
|
Blocket.se som vi känt till det finns inte längre. Det som ni använder numera är en omsminkad Finn.no Det är därför allt fungerar på ett helt annat sätt än tidigare |
|
| Norsk logik då med andra ord... Förr var det prisvärt att sälja prylar på blocket, det tycker inte jag att är numer. | |
| Jag blir inte klar över om 'nya' blocket 'fått med sig alla tidigare annonser. mina sparade annonser finns där, men om jag söker nya borde många fler komma med tycker jag. | |
We 2.000 BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12 BMW Z4 M Coupe -06 BMW M3 -02 BMW Z3 Coupe -99 BMW 740i/6 -96 BMW M5 3.8 -92 BMW M535i -87 |
Samma här, kommer till väldigt få annonser också. Men det kanske beror på att folk har tröttnat på att Blocket hela tiden blir sämre med varje uppdatering. |
|
Så då blir frågan vilka alternativ som finns förutom bilförsäljarnas egna (waykee, bilweb...) Är det bara Facebook? |
|
|
Att det syns färre annonser när man söker är sannolikt för att äldre annonser (som lades in i gamla blocket) inte har de parametrar som man filtrerar på. Gamla blocket var ju i stort sett fritextbaserat, man valde nästan ingenting när man lade in annonserna (förutom på bilar). Om ni tittar nu när man ska lägga in en annons är det massor man ska välja i de flesta kategorier. På vissa sätt tror jag det är en bättre plattform men det är fler klick för att se det man vill helt klart. Frågan är bara om tåget redan gått för Blocket ändå... |
|
|
Många verkar kritiska: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.