|
|
|
|---|---|
|
Hade tänkt mig kopplabort batteriet för att ladda den...påverkas larmet när man kopplar bort batteriet i 1 dygn?? MvH Bmw 4-ever | |
|
Är inte batteriet inkopplat så kan du inte larma bilen. Mvh. Micke Olsson |
|
|
Det var inte det jag tänkte på, utan på det om man kopplar på batteriet efter 1 hel dygn funkar larmet som vanligt sen eller måste man progr. om fjärrnycklen?? MvH Bmw 4-ever |
|
|
Aha, det vet jag faktiskt inte. Det står inget om det i boken heller så det borde inte inte spela någon roll. Mvh. Micke Olsson |
|
|
Ok då vet jag det, nä det står inget om det i boken! MvH Bmw 4-ever |
|
| Du kan vara helt lugn. Det finns i alla välkända larm ett minne, så ett batteriavbrott gör inte larmet obrukbart. Om så vore, så hade man ju ingen nytta av sitt larm, då räcker det ju med att "tjuven" gör bilen strömlös. Sov Gott! | |
| Om du har ett orginal larm så är det ingen fara iaf. | |
|
Mitt CarGard 850S fungerar perfekt efter att batteriet varit bortkopplat 5 månader. /K |
|
| Jag var tvungen att programera om fjärr c-lås funktionen i larmet (CarGuard 950S) efter att mitt batteri var urkopplat några timmar. Jag följde manualen till larmet. Jag har för mig att man fick slå från och till tändningen 5 ggr i rad och sedan trycka på fjärrkontrollen. Samma procedur för alla nycklar. | |
|
Skumt...behövdes inte göras någonting på mitt 850S, hur gammalt är ditt 950 ? mitt är 2 år gammalt. /K |
|
| Jag installerade det -95 eller -96 i en 530iA. Omprogrammeringen blev aktuell när jag hämtade ut bilen från BMW i Solna och det visade sig att min ena nyckel inte fungerade. BMW sa då att de hade varit tvugna att programmera om mitt lås eftersom de tog loss batteriet. Det skulle alltså kunna vara så att BMW söp till någonting som föranledde omprogrammeringen. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.