|
|
|
|---|---|
|
Jag har iDrive 7 (årsmodell 2021) och noterade idag (med systemspråket inställt på engelska) att dikteringsfunktionen för att skicka ett SMS har slutat fungera. Någon som vet något om det? Jag har använt det förut, men nu anger informationen "No subscription to online speech processing." Har fortfarande giltiga Connected Drive abonnemang. Förr fanns det ett val i Dataskydd om något som hade med online röst-tolkning (tror det var att dela med sig av namn i Kontakter eller dylikt, men det valet hittar jag inte längre. Det var ett tag sedan jag använde det men har inte haft någon Remote Software Update, men däremot "Uppdatering av iDrive-Appar". | |
|
Jag har fått svaret; "Ja det har stängts av". Vet inte om "regler för den svenska marknaden" verkligen förbjuder rösttolkning även av svenska namn till telefonboken eller gatuadresser till navigatorn (som skulle förklara att BMW inte har stöd för svenska), men angående SMS så svarade Connected Drive Kundtjänst så här: "Efter att ha undersökt ditt problem måste vi tyvärr meddela dig följande: Tyvärr har våra tekniker kontrollerat funktionen för röststyrning och reglerna har ändrats för den svenska marknaden. Tjänsten är nu inte längre tillgänglig för fordon från Sverige. Vi vet att det tidigare gick att använda diktat med engelska, men tyvärr har tjänsten nu tagits bort helt. Vi ber om ursäkt för besväret." |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.