|
|
|
|---|---|
laddarn |
Har ett stort problem med min E30 325. För ett tag sedan upptäckte jag att den började dra vatten och att oljan var gråaktig. Fick fylla på typ två liter vatten var 5:e mil. Har nu lyft på toppen men den såg fin ut. Bytte också topplockspackning men problemet kvarstår fortfarande. Vad kan det vara? Är motorn skrot eller finns det något att göra? Motorn har gått 13000 mil. |
|
Hej! Kontrollerade du toppen visuellt bara? Du har antagligen fått en spricka i den. Går att få den provtryckt hos närmsta motorrenoverings firma. Den kanske går att laga, annars är det bara att jaga rätt på en annan. Lycka till! |
|
mase |
d verkar vara dax att byta toppen tyvärrr! tycker jag känner igen fallet :( |
-RW- |
jag hade en 520i-89;a som blandade/tog in vatten i oljan, med nytt plockpackning blev det inget förbättring. Lämnade in toppen, hade fått en spricka, och då var det dags och byta toppen. (tyvärr) MVH Running Wild ---------------------------- Länk |
-RW- |
jag hade en 520i-89;a som blandade/tog in vatten i oljan, med nytt plockpackning blev det inget förbättring. Lämnade in toppen, hade fått en spricka, och då var det dags och byta toppen. (tyvärr) MVH Running Wild ---------------------------- Länk |
|
Jag hade likadant på min...den bara slurpade i sig vatten, fruktade att det var toppen.. men så hörde jag med en kille på mekonomen, å han föreslog att jag skulle hälla i något tätningsmedel, som dom hade i kylaren...dock inte kylarcement, var något nytt som dom hade, kommer inte ihåg vad det hette...jag prövade detta tänkte det kunde vara värt ett försök om inte annat billigare...iaf så hjälpte detta å en annan kunde pusta ut, om inte annat plånboken :)) ///Henrik |
|
Adam318 |
zesy: Jag vill nästan tvinga dig att ta reda på vad det var genast :) om du kan komma på vad det var så får du gärna maila namnet på mirakelmedlet till adaml@bredband.net ------Sign.------ Brings Me Womens? |
|
Adam318> Jag ska försöka ta reda på detta...såg nu att du har lagt in ett tidigare inlägg om detta..har inte läst det innan ///Henrik |
|
|
Sätt ut namner på det på forumet ZESY min farsa har samma problem, och om det funkar är dey ju alltid värt ett försök. js_snicke@hotmail.com |
|
|
Tips: Häll inte kylarcement eller liknande i systemet det gör det hela bara värre fast det tar något längre tid. Mvh Asken |
|
| Adam 318: "Mirakelmedlet du söker heter HOLTS Wonderweld eller typ Motortätning. Det KAN fungera ommdua har en liten spricka/läckage men INTE om sprickan är i toppen....Tro mig ja testade skiten på en gammal Ascona B o de funka INTE.I of sig så visa de sig att den läckte vatten in i oljan vid vattenpumpen till slut men de e en annan historia.... | |
|
Om du har tur så skjuter du problemet ungefär en månad framåt i tiden. Precis som Asken säger de ställer till mer än de gör nytta. Lös problemet istället för att flytta de lite framåt. Den som har flest BMW när han dör vinner! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.